Zobrazit minimální záznam

Case Study of Mobile Application - Audio Guide for the National Museum
dc.contributor.advisorPýcha, Čeněk
dc.creatorCironis, Adam
dc.date.accessioned2021-08-03T08:03:32Z
dc.date.available2021-08-03T08:03:32Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/128119
dc.description.abstractTématem diplomové práce je případová studie mobilního audioprůvodce pro expozice Národního muzea. Autor se v teoretické části zaměřuje na vymezení základních pojmů souvisejících s tématem případové studie mobilního průvodce pro kulturní instituci, mezi něž patří především pojmy jako kultura, digitální kultura a její propojení s technologiemi. Následně se věnuje obecnému představení mobilních aplikací, jejich historii a rovněž prvními příklady užití mobilních aplikací v galeriích a muzeích. Hlavní důraz teoretické části je kladen na způsob vývoje mobilní aplikace se zaměřením na jednotlivé fáze procesu, chronologickou posloupnost a zároveň technologická rozšíření, která lze využít pro dosažení intenzivnějšího návštěvnického zážitku. Třetí kapitola se poté věnuje mapování současného stavu mobilních aplikací zahraničních muzeí. V praktické části je zevrubně popsán proces návrhu mobilní aplikace formou případové studie mobilního průvodce Národním muzeem. Cílem práce je kriticky zhodnotit a porovnat reálný průběh vývoje ve specifické kulturní instituci, který se od teorie může značně lišit. Na konkrétních případech je také popsáno, jaké zkušenosti autoři získali a rovněž jak odlišně by na základě těchto zkušeností postupovali během dalších podobně zaměřených projektů. Provedená případová studie v rámci...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with a case study of the development of a mobile audio guide for the expositions of the National Museum. In the theoretical part, the author focuses on defining the basic concepts related to the topic of a case study of a mobile guide for cultural institutions, which include concepts such as culture, digital culture and its connection with technology. Subsequently, the author deals with a general introduction of mobile applications, the history of such designed applications and also the first examples of the use of mobile applications in galleries and museums. The main emphasis is placed on the procedures of mobile application development with a focus on the individual phases of the process, chronological sequence and at the same time technological extensions that can be used to achieve a more intensive visitor experience. The third chapter includes the current state of mobile applications of foreign museums. The practical part describes in detail the process of designing a mobile application in the form of a case study of a mobile guide for the National Museum. The main aim is to critically evaluate and compare the real way of development in a specific cultural institution, which can differ significantly from the theory. In specific cases, it is also described what...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmobilní aplikace|muzeum|Národní muzeum|případová studie|bluetooth|audioprůvodcecs_CZ
dc.subjectmobile application|museum|National Museum|case study|bluetooth|audioguideen_US
dc.titlePřípadová studie mobilní aplikace - průvodce Národním muzeemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-23
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId233896
dc.title.translatedCase Study of Mobile Application - Audio Guide for the National Museumen_US
dc.contributor.refereeŠisler, Vít
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.programNew Media Studiesen_US
thesis.degree.programStudia nových médiícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-program.enNew Media Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je případová studie mobilního audioprůvodce pro expozice Národního muzea. Autor se v teoretické části zaměřuje na vymezení základních pojmů souvisejících s tématem případové studie mobilního průvodce pro kulturní instituci, mezi něž patří především pojmy jako kultura, digitální kultura a její propojení s technologiemi. Následně se věnuje obecnému představení mobilních aplikací, jejich historii a rovněž prvními příklady užití mobilních aplikací v galeriích a muzeích. Hlavní důraz teoretické části je kladen na způsob vývoje mobilní aplikace se zaměřením na jednotlivé fáze procesu, chronologickou posloupnost a zároveň technologická rozšíření, která lze využít pro dosažení intenzivnějšího návštěvnického zážitku. Třetí kapitola se poté věnuje mapování současného stavu mobilních aplikací zahraničních muzeí. V praktické části je zevrubně popsán proces návrhu mobilní aplikace formou případové studie mobilního průvodce Národním muzeem. Cílem práce je kriticky zhodnotit a porovnat reálný průběh vývoje ve specifické kulturní instituci, který se od teorie může značně lišit. Na konkrétních případech je také popsáno, jaké zkušenosti autoři získali a rovněž jak odlišně by na základě těchto zkušeností postupovali během dalších podobně zaměřených projektů. Provedená případová studie v rámci...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with a case study of the development of a mobile audio guide for the expositions of the National Museum. In the theoretical part, the author focuses on defining the basic concepts related to the topic of a case study of a mobile guide for cultural institutions, which include concepts such as culture, digital culture and its connection with technology. Subsequently, the author deals with a general introduction of mobile applications, the history of such designed applications and also the first examples of the use of mobile applications in galleries and museums. The main emphasis is placed on the procedures of mobile application development with a focus on the individual phases of the process, chronological sequence and at the same time technological extensions that can be used to achieve a more intensive visitor experience. The third chapter includes the current state of mobile applications of foreign museums. The practical part describes in detail the process of designing a mobile application in the form of a case study of a mobile guide for the National Museum. The main aim is to critically evaluate and compare the real way of development in a specific cultural institution, which can differ significantly from the theory. In specific cases, it is also described what...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code3
dc.contributor.consultantWančová, Nina
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV