Class, Sexuality and Nationalism: Identity Building in the Prose Writing of Brendan Behan
Společenská třída, sexualita a nacionalismus: konstrukce identity v prózách Brendana Behana
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/128107Identifikátory
SIS: 223771
Kolekce
- Kvalifikační práce [23976]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Markus, Radvan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglofonní literatury a kultury
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglofonních literatur a kultur
Datum obhajoby
4. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Brendan Behan|autobiografie|identita|Irsko|sexualita|nacionalismus|společenská třídaKlíčová slova (anglicky)
Brendan Behan|autobiography|identity|Ireland|sexuality|nationalism|classNathalie Lamprecht Abstrakt Diplomová práce Společenská třída, sexualita a nacionalismus: konstrukce identity v prózách Brendana Behana se soustřeďuje na irského autora, dramatika a povstalce Brendana Behana a jeho prózu. Využívá pojmy z teorie irské autobiografie, studia paměti a teorie vyprávění k rozboru Behanových sebraných povídek, jeho jediného detektivního románu The Scarperer, novinových sloupků původně uveřejněných v periodiku Irish Press i jeho nejrozsáhlejšího díla, autobiografického románu Borstal Boy. Protože většina autorových děl je autobiografické povahy, práce využívá ke srovnání existující životopisy autora. Cílem práce je popsat, jak Behan ve své próze využívá témata společenské třídy, sexuality a nacionalismu k utváření identity. Autor se povětšinou staví kriticky k tehdejší obecně přijímané podobě irské národní identity a vytváří postavy inspirované jím samým, které neodpovídají daným vzorům.
Nathalie Lamprecht Abstract Class, Sexuality and Nationalism: Identity Building in the Prose Writings of Brendan Behan focuses on Irish author, playwright and rebel Brendan Behan's prose fiction. It uses notions of Irish autobiography, memory and narrativity in order to analyse his collected short stories, his only crime novel The Scarperer and his columns, originally published in the Irish Press, as well as his most extensive work, the autobiographical novel Borstal Boy. Due to the autobiographical nature of most of these texts, throughout this thesis biographies of the author function as co-texts. The aim of this thesis is to find out how Behan uses the themes of class, sexuality and nationalism in order to create identity in his prose. Mostly, the author is critical of his time's accepted version of Irishness, creating characters principally based on himself that do not fit the mould.