Zobrazit minimální záznam

Komunikace a komunity ve World of Warcraft: Etnografie gildy
dc.contributor.advisorJaneček, Petr
dc.creatorTrušina, Natalie
dc.date.accessioned2021-08-03T07:55:46Z
dc.date.available2021-08-03T07:55:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/128079
dc.description.abstractTato práce je etnografickým pohledem do světa komunit uvnitř počítačových online her žánru MMORPG. Jejím cílem je představení MMORPG jako zajímavého pole pro antropologický výzkum a pohled na fungování herních komunit - hráčských raidicích guild ve hře World of Warcraft. V práci jsou zkoumány otázky toho, jakým způsobem se guildy drží pohromadě, co motivuje hráče k formování takových seskupení a co všechno jim v tom naopak překáží. Při výzkumu byly použity metody zúčastněného pozorování virtuálního prostředí uvnitř hry, zkoumání prostředí v Internetu kolem hry a rozhovory s hráči. Celý výzkum byl proveden online. Klíčová slova: MMORPG, digitální etnografie, digitální antropologie, gildy, World of Warcraftcs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is an ethnographic look at the player communities inside of the setting of digital online games in the MMORPG genre. The goal of this work is introducing MMORPG as an interesting and vibrant field for anthropological research. Another goal is an inquiry into player raiding communities in the game World of Warcraft. Thesis is researching questions of what is motivating players to join into guilds, how are they staying together and why do they fall apart. Research was conducted through methods of participant observation inside of the game's virtual environment, interviews with players, and the Internet space formed around the game was also observed. Whole research was conducted online. Key words: MMORPG, digital ethnography, digital anthropology, guilds, World of Warcraften_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMMORPG|kyberantropologie|online komunita|online etnografie|etnografie|sociální kapitálcs_CZ
dc.subjectMMMORPG|cyber anthropology|online communities|online ethnography|etnography|social capitalen_US
dc.titleCommunication and Communities in World of Warcraft: Ethnography of a Guilden_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-27
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId214666
dc.title.translatedKomunikace a komunity ve World of Warcraft: Etnografie gildycs_CZ
dc.contributor.refereePůtová, Barbora
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEtnologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEthnologyen_US
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEtnologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEthnologyen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce je etnografickým pohledem do světa komunit uvnitř počítačových online her žánru MMORPG. Jejím cílem je představení MMORPG jako zajímavého pole pro antropologický výzkum a pohled na fungování herních komunit - hráčských raidicích guild ve hře World of Warcraft. V práci jsou zkoumány otázky toho, jakým způsobem se guildy drží pohromadě, co motivuje hráče k formování takových seskupení a co všechno jim v tom naopak překáží. Při výzkumu byly použity metody zúčastněného pozorování virtuálního prostředí uvnitř hry, zkoumání prostředí v Internetu kolem hry a rozhovory s hráči. Celý výzkum byl proveden online. Klíčová slova: MMORPG, digitální etnografie, digitální antropologie, gildy, World of Warcraftcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is an ethnographic look at the player communities inside of the setting of digital online games in the MMORPG genre. The goal of this work is introducing MMORPG as an interesting and vibrant field for anthropological research. Another goal is an inquiry into player raiding communities in the game World of Warcraft. Thesis is researching questions of what is motivating players to join into guilds, how are they staying together and why do they fall apart. Research was conducted through methods of participant observation inside of the game's virtual environment, interviews with players, and the Internet space formed around the game was also observed. Whole research was conducted online. Key words: MMORPG, digital ethnography, digital anthropology, guilds, World of Warcraften_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV