Analýza motivačních principů v multi-level marketingu
Analysis of motivation principles in multi-level marketing
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/126805Identifikátory
SIS: 228066
Kolekce
- Kvalifikační práce [18432]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stehlíková, Barbora
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
15. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Marketing, multi-level marketing, motivace, pracovní motivace, řízení lidských zdrojů, strukturální organizaceKlíčová slova (anglicky)
Marketing, multi-level marketing, motivation, work motivation, human resources management, structural organizationBakalářská práce se zabývá tématem pracovní motivace v multi-level marketingu, jakožto specifickém typu organizační struktury a způsobu řízení. Cílem práce je nahlédnout na to, jakým způsobem fungují principy motivace v multi-level marketingu (též MLM). Struktura práce vychází z klasického rozdělení na dvě části, teoretickou a empirickou. Hlavními teoretickými koncepty jsou: marketing a multi-level marketing (též MLM), motivace a teorie pracovní motivace, které jsou ukotveny prostřednictvím teorie human relations. Pozornost je věnována v první řadě explanaci a popisu toho, jakým způsobem MLM funguje, neboť tento systém již ve svém fungování obsahuje určité principy motivace. V rámci naplnění cíle je empirická část práce orientována na analýzu motivačního systému vybrané MLM společnosti, analýzu rozhovorů s obchodníky, kteří aktivně vykonávají svoji pracovní činnost ve společnostech, jež jsou profilovány jako MLM organizace a komparaci zjištění. Pracuje s teoretickými poznatky, především s vybranými teoriemi pracovní motivace, pomocí kterých nahlíží na problematiku. Pokus o vysvětlení pracovní motivaci lidí, kteří pro svoji pracovní činnost využívají společnosti fungující na bázi MLM, je předmětem a výstupem téhle bakalářské práce.
The Bachelor thesis deals with the topic of work motivation in multi-level marketing, as a specific type of organizational structure and management. The aim of the thesis is to look at how the principles of motivation in multi-level marketing (also MLM) work. The structure of the thesis is based on the classical division into two parts, theoretical and empirical. The main theoretical concepts are: marketing and MLM, motivation and the theory of work motivation, which are anchored through the theory of human relations. Attention is primarily given to the explanation and description of how MLM works, as this system already contains some principles of motivation in its operation. In order to fulfill the goal, the empirical part of the work is focused towards analysing the motivation system of the selected MLM company, analysing interviews with traders who are active in companies that are profiled as MLM organisations and comparating the findings. The empirical part works with theoretical knowledge, especially with selected theories of work motivation, by which it looks at issues. The object and output of this bachelor thesis is an attempt to explain the work motivation of people who use MLM-based companies for their work activities.