Show simple item record

Development of a positive identity for children and youth at the Štěpán Trochta Salesian Center in Teplice
dc.contributor.advisorKuchař, Pavel
dc.creatorMirga, Miroslav
dc.date.accessioned2021-06-24T09:34:26Z
dc.date.available2021-06-24T09:34:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/126393
dc.description.abstractThe aim of this work is to find out and describe how the staff at the center help children and young people in developing their identities. The thesis deals with identity from the psychologi- cal and sociological point of view. It deals with the target group in terms of psychological de- velopment, including all developmental groups that appear in the center. Logically, the educa- tion of its specifics for specific age groups of children and youth is also discussed. Due to the mission of the center, the Salesian style of education is discussed, which is based on the pre- ventive system of Don Bosco. For this reason, it is necessary to conclude the theoretical part of the work with a treatise on the pastoral care of children and youth. The second part briefly characterizes the concept of qualitative research, which is carried out using semi-structured interviews with employees and children visiting the center. Two types of interviews are used in the work, each of which is divided into four areas with three sub-questions. Each type of inter- view is analyzed and commented, transcripts of individual interviews are given in full in the appendices. A special chapter is devoted to the discussion of information findings. The intro- duction clearly defines the goal, which is evaluated in the conclusion...en_US
dc.description.abstractCílem této práce je zjistit a popsat, jakým způsobem zaměstnanci ve středisku pomáhají dětem a mládeži při rozvoji jejich identity. Práce pojednává o identitě z hlediska psychologic-kého a sociologického. Cílovou skupinou se zabývá z hlediska psychologického vývoje, při čemž zahrnuje všechny vývojové skupiny, které se ve středisku objevují. Logicky je pojednáno také o výchově z jejími specifiky pro konkrétní věkové skupiny dětí a mládeže. Vzhledem k po-slání střediska je pojednáno o Salesiánském stylu výchovy, který stojí na preventivnímu sys-tému Dona Boska. Z tohoto důvodu je nutné teoretickou část práce uzavřít pojednáním o pas-toraci dětí a mládeže. V druhé části je stručně charakterizován pojem kvalitativního výzkumu, který je realizován použitím polostrukturovaných rozhovorů se zaměstnanci a dětmi navštěvu-jícími středisko. V práci jsou použity dva typy rozhovorů, z nichž každý je rozdělen do čtyř oblastí se třemi podotázkami. Každý typ rozhovoru je rozebrán a okomentován, přepisy jednot-livých rozhovorů jsou uvedeny formou výtahu v rámci příloh pro zachování anonymity. Zvláštní kapitola je věnována diskusi o zjištěných informacích. V úvodu práce je jasně defino-ván cíl, který je dle získaných informací v závěru zhodnocen. Předpokladem je rozvoj identity u dětí a mládeže zaměstnanci střediska...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleRozvoj pozitivní identity u dětí a mládeže v Salesiánském středisku Štěpána Trochty v Teplicíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-01-25
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId209888
dc.title.translatedDevelopment of a positive identity for children and youth at the Štěpán Trochta Salesian Center in Tepliceen_US
dc.contributor.refereeKaplánek, Michal
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této práce je zjistit a popsat, jakým způsobem zaměstnanci ve středisku pomáhají dětem a mládeži při rozvoji jejich identity. Práce pojednává o identitě z hlediska psychologic-kého a sociologického. Cílovou skupinou se zabývá z hlediska psychologického vývoje, při čemž zahrnuje všechny vývojové skupiny, které se ve středisku objevují. Logicky je pojednáno také o výchově z jejími specifiky pro konkrétní věkové skupiny dětí a mládeže. Vzhledem k po-slání střediska je pojednáno o Salesiánském stylu výchovy, který stojí na preventivnímu sys-tému Dona Boska. Z tohoto důvodu je nutné teoretickou část práce uzavřít pojednáním o pas-toraci dětí a mládeže. V druhé části je stručně charakterizován pojem kvalitativního výzkumu, který je realizován použitím polostrukturovaných rozhovorů se zaměstnanci a dětmi navštěvu-jícími středisko. V práci jsou použity dva typy rozhovorů, z nichž každý je rozdělen do čtyř oblastí se třemi podotázkami. Každý typ rozhovoru je rozebrán a okomentován, přepisy jednot-livých rozhovorů jsou uvedeny formou výtahu v rámci příloh pro zachování anonymity. Zvláštní kapitola je věnována diskusi o zjištěných informacích. V úvodu práce je jasně defino-ván cíl, který je dle získaných informací v závěru zhodnocen. Předpokladem je rozvoj identity u dětí a mládeže zaměstnanci střediska...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this work is to find out and describe how the staff at the center help children and young people in developing their identities. The thesis deals with identity from the psychologi- cal and sociological point of view. It deals with the target group in terms of psychological de- velopment, including all developmental groups that appear in the center. Logically, the educa- tion of its specifics for specific age groups of children and youth is also discussed. Due to the mission of the center, the Salesian style of education is discussed, which is based on the pre- ventive system of Don Bosco. For this reason, it is necessary to conclude the theoretical part of the work with a treatise on the pastoral care of children and youth. The second part briefly characterizes the concept of qualitative research, which is carried out using semi-structured interviews with employees and children visiting the center. Two types of interviews are used in the work, each of which is divided into four areas with three sub-questions. Each type of inter- view is analyzed and commented, transcripts of individual interviews are given in full in the appendices. A special chapter is devoted to the discussion of information findings. The intro- duction clearly defines the goal, which is evaluated in the conclusion...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV