Zobrazit minimální záznam

A Faculty’s Own Language School as a Way of Supplementing the Practicum
dc.contributor.authorGráf, Tomáš
dc.date.accessioned2021-06-02T07:35:08Z
dc.date.available2021-06-02T07:35:08Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2336-6702
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125437
dc.language.isocs_CZcs
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
dc.source.urihttps://studiezaplikovanelingvistiky.ff.cuni.cz
dc.subjectpedagogická praxecs
dc.subjectpříprava učitelůcs
dc.subjectvyučování cizích jazykůcs
dc.subjectdidaktikacs
dc.subjectdidaktika cizích jazykůcs
dc.titleVnitrofakultní jazyková škola jako doplněk pedagogické praxecs
dc.typeVědecký článekcs
dc.title.translatedA Faculty’s Own Language School as a Way of Supplementing the Practicumcs
uk.abstract.csStudie představuje inovativní projekt vlastní vnitrofakultní jazykové školy, která na FF UK slouží jako doplněk pedagogických praxí v přípravě učitelů anglického jazyka. Mapuje její čtyřletou existenci, detailně popisuje její vznik, strukturu, vedení a principy práce se studenty didaktiky angličtiny, kteří na škole vyučují. Dále poskytuje výsledky kvalitativního rozboru dotazníkového šetření, jehož se zúčastnilo třináct studentů učitelství zapojených do projektu. Ti hodnotili přínos projektu pro svou vlastní učitelskou přípravu a nejrůznější aspekty práce v jazykové škole, jako např. smysl vzájemných hospitací, zhodnocení dosaženého pokroku sebe i svých studentů, zhodnocení problematických aspektů i srovnání projektu se standardní pedagogickou praxí. Vysoké hodnocení všech aspektů projektu studenty, lektory i vedením FF UK ukazuje, že projekt vlastní jazykové školy představuje unikátní příležitost doplnění běžných pedagogických praxí o simulaci skutečné školy organizované ve vlastních prostorách. Studie může sloužit i jako návod k vedení podobných projektů na jiných fakultách připravujících budoucí učitele.cs
uk.abstract.enThe study presents an innovative project of a faculty’s own on-the-premises language school which supplements the compulsory practicum in the preparation of English language teachers at the Faculty of Arts, Charles University. It maps its four-year existence, detailing its development, structure, management and principles of working with students of English didactics who teach at the school. It also provides a qualitative analysis of a questionnaire survey completed by thirteen teachers participating in the project, who evaluated the contribution of the project for their own teacher training and the various aspects of the work at the school, such as the contribution of peer observations, the assessment of progress made by themselves and by their students, the assessment of the projects’ problematic aspects and the comparison of the project with the standard practicum. The high evaluation of all aspects of the project by the students, teachers and the management of the Faculty of Arts shows that the project of a faculty’s own language school is a unique opportunity to complement the standard practicum with a simulation of a real school organized in its own premises. The study can easily serve as a guide to running similar projects at other faculties preparing future teachers.cs
dc.publisher.publicationPlacePrahacs_CZ
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage20cs
dc.description.endPage34cs


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/

© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV