dc.contributor.advisor | Beneš, Milan | |
dc.creator | Navrátil, Adam | |
dc.date.accessioned | 2021-05-04T07:50:01Z | |
dc.date.available | 2021-05-04T07:50:01Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/125235 | |
dc.description.abstract | Proč vlastně antroposofie vznikla a na co se snaží odpovědět? Pro tyto, a mnohé jiné, odpovědi nechám své úvahy sklouznout k širším souvislostem. Uvažme, co všechno dnešnf svět tak zoufale potřebuje. Zemědělská půda je například dalekosáhle znehodnocena a "systematicky" ničena chemickými hnojivy a postřiky. Otázka zní, zdali je možné obdělávat půdu i jinými, přirozenějšími, způsoby? Nebo, organismus lidí je dnes většinou těžce poškozen antibiotiky a čistě chemickými látkamLOpět je třeba se ptát, zda-Ii není možné lidi léčit jinak? Školní výchova nutí děti k bezduché kázni a ctižádostivému honu za dobrými známkami, docela logicky pak ze škol vycházejí mladí lidé bez iniciativy, neteční a bez zájmu o svět. Dalo by se učit od základu jinak? Tato otázka pak neplatí jen pro oblast vzdělávání a výchovy dětí. Jistě i pro dospělého má význam další, nebo přímo celoživotní vzdělávání. | cs_CZ |
dc.language | Czech | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | waldorfská pedagogika | cs_CZ |
dc.subject | antropozofie | cs_CZ |
dc.title | Anthroposofie: cesta celostního rozvoje osobnosti | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2002 | |
dcterms.dateAccepted | 2002 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.aleph | 000622658 | |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.abstract.cs | Proč vlastně antroposofie vznikla a na co se snaží odpovědět? Pro tyto, a mnohé jiné, odpovědi nechám své úvahy sklouznout k širším souvislostem. Uvažme, co všechno dnešnf svět tak zoufale potřebuje. Zemědělská půda je například dalekosáhle znehodnocena a "systematicky" ničena chemickými hnojivy a postřiky. Otázka zní, zdali je možné obdělávat půdu i jinými, přirozenějšími, způsoby? Nebo, organismus lidí je dnes většinou těžce poškozen antibiotiky a čistě chemickými látkamLOpět je třeba se ptát, zda-Ii není možné lidi léčit jinak? Školní výchova nutí děti k bezduché kázni a ctižádostivému honu za dobrými známkami, docela logicky pak ze škol vycházejí mladí lidé bez iniciativy, neteční a bez zájmu o svět. Dalo by se učit od základu jinak? Tato otázka pak neplatí jen pro oblast vzdělávání a výchovy dětí. Jistě i pro dospělého má význam další, nebo přímo celoživotní vzdělávání. | cs_CZ |
uk.file-availability | VUK | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990006226580106986 | |