Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorBarba, Eugenio
dc.contributor.authorSavarese, Nicola
dc.date.accessioned2020-11-09T07:57:31Z
dc.date.available2020-11-09T07:57:31Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.isbn978-0-415-37861-1cs_CZ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/123111
dc.descriptionObsah (FF) |a Preface Eurasian Theatre -- Eugenio Barba 5 Eurasian theatre - Eugenio Barba -- Dawn 102; Eurasian theatre 102; Anti-tradition 102; -- Introduction Why 103; Roots 103; Village 104; To interpret a text or -- Theatre anthropology - Eugenio Barba 6 to create a context 104; Spectator -- Similar principles different performances 6; Lokadharmi Incomprehensions and inventions: from the Silk Road to -- and Natyadharmi 7; Balance in action 8; The dance of Seki Sano - Nicola Savarese -- oppositions 10; The virtue of omission 12; Intermezzo -- ; A decided body 16; A fictive body 17; A million -- Exercises -- candles 18 c -- Score and subscore: the significance or exercise in the actor s -- Anatomy dramaturgy - Eugenio Barba -- Can the sea rise above the mountain tops? - Nicola Savarese A physical action: the smallest perceptible action 112; 22 The age of exercises 112; Inner life and interpretation -- ; The complexity of emotion 114; The real relation-Apprenticeship ship 116; Sport as dance 116; The physical dialogue with -- Western examples - Eabrizio Cruciani 24 the spectators 116; The real action 117; Meyerhold’s -- Founding fathers and pedagogical theatre at the begin- theatre fission 118; The exercise: a model of organic and ning of the twentieth century 24; Creative process theatre dynamic dramaturgy 120; Form rhythm flow 120; Tacit school and theatre culture 24; Author’s pedagogy 26 knowledge -- An Indian example - Rosemary Jeanes Antze -- Guru as parent honoured preceptor 28; Guru-kula Face and eyes -- study in the guru’s home 29; Guru-dakshina gifts and Physiology and codification 122; The concrete gaze 126; fees 30; Ekalavya disciple extraordinaire 31; Guru- The action of seeing 129; Showing that one is seeing 130; shishya-parampara 31 The natural face 134; The provisional face 136; The painted -- face -- Balancecs_CZ
dc.language.isoencs_CZ
dc.publisherRoutledgecs_CZ
dc.rightsDokument je na základě zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském a o právech souvisejících s právem určen pouze pro studijní účely studentů se specifickými potřebami. Jeho další šíření je zakázáno.cs_CZ
dc.subjectdivadlocs_CZ
dc.subjectantologiecs_CZ
dc.titleA dictionary of theatre anthropology: the secret art of the performercs_CZ
dc.typeKnihacs_CZ
dc.identifier.aleph002387876cs_CZ
uk.internal-typeuk_digilit
oaire.citationEditionSecond editioncs_CZ
dc.contributor.trlFowler Richard
uk.carolinaId.book2006
uk.carolinaFormatapplication/pdfcs_CZ
uk.publication-placeLondoncs_CZ
uk.sourceCollectionName.enDigitization Centre of the Carolina Centre
uk.sourceCollectionName.csDigitalizační středisko Centra Carolina
dc.relation.sourceCollectionURLhttps://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/108695


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV