Zobrazit minimální záznam

Ramón Gómez de la Serna - a writer modernizing the Spanish novel of the 20th century
dc.contributor.advisorForbelský, Josef
dc.creatorHejsková, Marcela
dc.date.accessioned2021-05-19T16:41:42Z
dc.date.available2021-05-19T16:41:42Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12308
dc.description.abstractThe present dissertation is dedicated to the Spanish writer Ramón Gómez de la Serna (1888-1963) and his role in the process of modernization of the Spanish novel of the 20th century. Not only in the Czech literature atmosphere, but until recently also in the Spanish literature, the problems of novel works of this author has not been analysed properly, not even set in the context of social progress and then in summary evaluated. The novels were understood more as the marginal works and very often were put out on the edge of the modern Spanish literature. The main reason why Serna's work wasn't accepted were the realistic postulates applied to the novel production in the context of that time. This work sets the task of displacing the previous negative critics of his novel and point at the fact that Gómez de la Serna is the author who surpasses intentionally the traditional understanding of novels and so that his work makes temporary parallel to the great and deep changes in the West narratology. In the same time, this Spanish novel writer anticipated some of the new narrative methods that we can find in later novel production, in some aspects the Serna's concept of writing novels harmonizes for example with poetics of the French "nouveau roman" of the fifties and sixties of the 20th century. In this work I...en_US
dc.description.abstractPředložená disertační práce je věnována španělskému spisovateli Ramónu Gómezovi de la Sernovi (1888-1963) a jeho roli při modernizaci španělského románu 20. století. Problematika románové tvorby tohoto autora nebyla dosud v českém prostředí, a donedávna ani ve španělském, náležitě analyzována, uvedena do vývojových souvislostí a souhrnně zhodnocena. Romány byly chápany spíše jako marginální díla a byly odsunuty na okraj moderní španělské literatury. Hlavním důvodem nepřijetí Sernovy prózy byly dobové realistické postuláty, které se na románovou produkci důsledně uplatňovaly. Práce má za cíl předchozí negativní kritiku románů vyvrátit a poukázat na fakt, že Gómez de la Serna je autorem, jenž tradiční pojetí románu záměrně překonával a že jeho díla jsou časově souběžná s hlubokými proměnami v moderní naratologii 20. století. Zároveň španělský romanopisec předjímal některé nové narativní postupy, jež se v románu prosadily až mnohem později. V některých aspektech je Sernovo pojetí románu blízké poetice francouzského "nouveau roman" padesátých a šedesátých let 20. století. V práci jsou podrobně komentovány dva jeho romány: Cinelandia z roku 1923 a El torero Caracho z roku 1926. Komentář se zaměřuje především na zjišťování inovačního podílu Gómeze de la Serny na vývoji španělského moderního románu. V románu...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleRamón Gómez de la Serna, spisovatel modernizující španělský román 20. stoletícs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-10-31
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId50251
dc.title.translatedRamón Gómez de la Serna - a writer modernizing the Spanish novel of the 20th centuryen_US
dc.contributor.refereeFousek, Michal
dc.contributor.refereeVydrová, Hedvika
dc.identifier.aleph001707331
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSpanish Studiesen_US
thesis.degree.disciplineŠpanělštinacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠpanělštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpanish Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csPředložená disertační práce je věnována španělskému spisovateli Ramónu Gómezovi de la Sernovi (1888-1963) a jeho roli při modernizaci španělského románu 20. století. Problematika románové tvorby tohoto autora nebyla dosud v českém prostředí, a donedávna ani ve španělském, náležitě analyzována, uvedena do vývojových souvislostí a souhrnně zhodnocena. Romány byly chápany spíše jako marginální díla a byly odsunuty na okraj moderní španělské literatury. Hlavním důvodem nepřijetí Sernovy prózy byly dobové realistické postuláty, které se na románovou produkci důsledně uplatňovaly. Práce má za cíl předchozí negativní kritiku románů vyvrátit a poukázat na fakt, že Gómez de la Serna je autorem, jenž tradiční pojetí románu záměrně překonával a že jeho díla jsou časově souběžná s hlubokými proměnami v moderní naratologii 20. století. Zároveň španělský romanopisec předjímal některé nové narativní postupy, jež se v románu prosadily až mnohem později. V některých aspektech je Sernovo pojetí románu blízké poetice francouzského "nouveau roman" padesátých a šedesátých let 20. století. V práci jsou podrobně komentovány dva jeho romány: Cinelandia z roku 1923 a El torero Caracho z roku 1926. Komentář se zaměřuje především na zjišťování inovačního podílu Gómeze de la Serny na vývoji španělského moderního románu. V románu...cs_CZ
uk.abstract.enThe present dissertation is dedicated to the Spanish writer Ramón Gómez de la Serna (1888-1963) and his role in the process of modernization of the Spanish novel of the 20th century. Not only in the Czech literature atmosphere, but until recently also in the Spanish literature, the problems of novel works of this author has not been analysed properly, not even set in the context of social progress and then in summary evaluated. The novels were understood more as the marginal works and very often were put out on the edge of the modern Spanish literature. The main reason why Serna's work wasn't accepted were the realistic postulates applied to the novel production in the context of that time. This work sets the task of displacing the previous negative critics of his novel and point at the fact that Gómez de la Serna is the author who surpasses intentionally the traditional understanding of novels and so that his work makes temporary parallel to the great and deep changes in the West narratology. In the same time, this Spanish novel writer anticipated some of the new narrative methods that we can find in later novel production, in some aspects the Serna's concept of writing novels harmonizes for example with poetics of the French "nouveau roman" of the fifties and sixties of the 20th century. In this work I...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990017073310106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV