Zobrazit minimální záznam

Algoritmizovaný grafický design
dc.contributor.advisorSlussareff, Michaela
dc.creatorKabilka, Richard
dc.date.accessioned2020-11-02T11:17:42Z
dc.date.available2020-11-02T11:17:42Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122981
dc.description.abstractThe diploma thesis inquires into the use of A.I. - artificial intelligence in the field of graphic design. This thesis aims to describe the current state of A.I. use and algorithmization in graphic design and, based on the conducted study, to evaluate the potential of this type of tool and possible impacts on graphic design. The theoretical section will introduce basic principles and concepts of graphic design and its relationship with art and technology, based on professional literature and current research. Furthermore, it will describe the current possibilities and specializations of artificial intelligence. Findings from these two chapters will serve as a framework for critical evaluation of the currently available A.I. driven tools for graphic design. In the research section, a quantitative study utilizing a questionnaire will be conducted among the professional public and examine the opinions and experiences of Czech graphic designers with tools for design automatization. Its results will be used to test the formulated hypotheses utilizing appropriate statistical methods.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá využitím A.I. - umělé inteligence v prostředí grafického designu. Cílem práce je popsat současný stav využití A.I. a algoritmizace pro grafický design a kriticky, na základě provedeného šetření, zhodnotit potenciál těchto nástrojů a možné dopady pro oblast grafického designu. Teoretická část představí, na základě odborné literatury a dosavadního výzkumu v oboru, základní principy a pojetí grafického designu a jeho vztah s uměním a technologiemi. Dále popíše současné možnosti a zaměření umělé inteligence. Poznatky z těchto kapitol poslouží jako rámec pro kritické vyhodnocení aktuálně dostupných A.I. nástrojů pro grafický design. V praktické části bude realizován kvalitativní dotazníkový průzkum mezi odbornou veřejností, který bude zkoumat názory a zkušenosti českých grafických designerů s nástroji pro automatizaci tvorby designu. Jeho výsledky budou použity k vyhodnocení stanovených hypotéz pomocí vhodných statistických metod.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectGraphic design|artificial intelligence|algorithmization|automatization|visual creativity|graphics editoren_US
dc.subjectGrafický design|umělá inteligence|algoritmizace|automatizace|vizuální kreativita|grafický editorcs_CZ
dc.titleAlgorithm driven graphic designen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-07
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId202553
dc.title.translatedAlgoritmizovaný grafický designcs_CZ
dc.contributor.refereeFerenc, Jakub
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá využitím A.I. - umělé inteligence v prostředí grafického designu. Cílem práce je popsat současný stav využití A.I. a algoritmizace pro grafický design a kriticky, na základě provedeného šetření, zhodnotit potenciál těchto nástrojů a možné dopady pro oblast grafického designu. Teoretická část představí, na základě odborné literatury a dosavadního výzkumu v oboru, základní principy a pojetí grafického designu a jeho vztah s uměním a technologiemi. Dále popíše současné možnosti a zaměření umělé inteligence. Poznatky z těchto kapitol poslouží jako rámec pro kritické vyhodnocení aktuálně dostupných A.I. nástrojů pro grafický design. V praktické části bude realizován kvalitativní dotazníkový průzkum mezi odbornou veřejností, který bude zkoumat názory a zkušenosti českých grafických designerů s nástroji pro automatizaci tvorby designu. Jeho výsledky budou použity k vyhodnocení stanovených hypotéz pomocí vhodných statistických metod.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis inquires into the use of A.I. - artificial intelligence in the field of graphic design. This thesis aims to describe the current state of A.I. use and algorithmization in graphic design and, based on the conducted study, to evaluate the potential of this type of tool and possible impacts on graphic design. The theoretical section will introduce basic principles and concepts of graphic design and its relationship with art and technology, based on professional literature and current research. Furthermore, it will describe the current possibilities and specializations of artificial intelligence. Findings from these two chapters will serve as a framework for critical evaluation of the currently available A.I. driven tools for graphic design. In the research section, a quantitative study utilizing a questionnaire will be conducted among the professional public and examine the opinions and experiences of Czech graphic designers with tools for design automatization. Its results will be used to test the formulated hypotheses utilizing appropriate statistical methods.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV