Polyfonie tematizace. Dialektika narativů korejské války s přihlédnutím ke genezi dílčích motivů
Polyphony of thematisation. A Dialectic of Korean war narratives with regard to the genesis of partial motifs
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/122950Identifikátory
SIS: 213353
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mazaná, Vladislava
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Koreanistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra sinologie
Datum obhajoby
10. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Korejská válka|historie|narativ|propaganda|ideologie|KLDR|OSNKlíčová slova (anglicky)
Korean war|history|narrative|propaganda|ideology|DPRK|OSNTématem práce je mnohačetný, místy se prolínající, částečně splývající, ale předně v mnoha subnarativech se zcela vyvracející obraz korejské války na základě dobového materiálu, konkrétně materiálu oficiálního i neoficiálního diplomatického charakteru, periodického tisku, zpráv vyšetřovacích komisí při OSN a v neposlední řadě i bezprostřední (v náznacích geneze i pozdější) reflexe korejské války jak perem autorů/propagandy východního i západního bloku. Předmětem analýzy mi pak bude argumentace, geneze přeznačování jednotlivých narativních celků i význačných motivů, relace jednotlivých budovaných alternativních historií, vztah význačných dílčích motivů (motivů stěžejních pro celkový narativ války) vzhledem ke svému zapojení do kontextu, v mém pojetí syntaxe propagandistického obrazu reality, potažmo fikčního světa par excellence.
The topic of this work is a multifaceted, in times permeating or partially blending view of the Korean war, a view which is, above all, disproving itself in many subnarratives. This view was constructed from various period sources, namely official and unofficial diplomatic materials, periodical press, reports of United Nations Committee and an immediate (partially also delayed) reflection of the Korean war as it was presented by the authors/the propaganda of the Eastern and Western blocs. The subject of my analysis is then argumentation, the genesis of relabeling of individual narratives and significant motives, connections between individual alternative histories as they were being built, relations between significant subordinate motives (those which are crucial for the complete narrative of the war) as they tie into the context, all of the above realized in my concept of syntax of a propagandistic picture of reality and a fictional world.