Zobrazit minimální záznam

The impact of opinion leaders on reading news in the social network sites environment
dc.contributor.advisorŠlerka, Josef
dc.creatorSliš, Ondřej
dc.date.accessioned2020-11-02T10:53:29Z
dc.date.available2020-11-02T10:53:29Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122842
dc.description.abstractThe news are consumed with rising frequency through the social network sites. This activity is going to be grasped with the use of two concepts: opinion leadership and framing because in the social network sites environment the active and influential users (opinion leaders) are attempting to pass certain viewpoints (frames) to other users. It is going to be evaluated to what extent can such framing be effective. An experiment was therefore conducted - it presents the subjects with an artificial news article and a Facebook "introductory" post. The experiment also lays emphasis on moderators that influence the effectiveness of passing the frames. For a realistic setting of the entire study, determining the opinion leaders and an analysis of their language means is going to be conducted. The goal of this study is thus grasping the way in which people are being informed about the public issues and the way they are forming opinions about them in the environment of social network sites. Keywords: opinion leadership, framing, Facebook, social network sites, source cues, credibility, belief importance changeen_US
dc.description.abstractZpravodajství bývá stále častěji konzumováno skrze sociální sítě. Tato činnost bude uchopena s pomocí konceptů názorového vůdce a rámcování - v prostředí sociálních sítí totiž dochází k situaci, kdy se aktivní a vlivní uživatelé (názoroví vůdci) pokouší předávat ostatním uživatelům konkrétní náhledy (rámce) na zpravodajská témata. Posouzeno zde bude, nakolik může být takové předávání rámců efektivní. Byl proto proveden experiment, který respondenty seznamuje s fiktivní zpravodajskou událostí, která se k nim dostává zprostředkovaně skrze uvození názorového vůdce facebookovým statusem. V experimentu je zároveň kladen důraz na "moderátory": faktory, které ovlivňují efektivitu předávání rámců. Pro realistické nastavení celé práce navíc proběhne praktické určení nejvýznačnějších názorových vůdců a jednoduchá analýza jejich jazykových prostředků. Cílem této práce je tedy lépe pochopit nový způsob, jakým se lidé v prostředí sociálních sítí seznamují s veřejným děním a formují si vůči němu své postoje. Klíčová slova: názorové vůdcovství, rámcování, Facebook, sociální sítě, vodítka zdroje, důvěryhodnost, změna důležitosti přesvědčenícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectopinion leadership|framing|Facebook|social network sites|source cues|credibility|belief importance changeen_US
dc.subjectnázorové vůdcovství|rámcování|Facebook|sociální sítě|vodítka zdroje|důvěryhodnost|změna důležitosti přesvědčenícs_CZ
dc.titleVliv názorových vůdců v prostředí sociálních sítí na čtení zpravodajstvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-07
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId216651
dc.title.translatedThe impact of opinion leaders on reading news in the social network sites environmenten_US
dc.contributor.refereeSlussareff, Michaela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZpravodajství bývá stále častěji konzumováno skrze sociální sítě. Tato činnost bude uchopena s pomocí konceptů názorového vůdce a rámcování - v prostředí sociálních sítí totiž dochází k situaci, kdy se aktivní a vlivní uživatelé (názoroví vůdci) pokouší předávat ostatním uživatelům konkrétní náhledy (rámce) na zpravodajská témata. Posouzeno zde bude, nakolik může být takové předávání rámců efektivní. Byl proto proveden experiment, který respondenty seznamuje s fiktivní zpravodajskou událostí, která se k nim dostává zprostředkovaně skrze uvození názorového vůdce facebookovým statusem. V experimentu je zároveň kladen důraz na "moderátory": faktory, které ovlivňují efektivitu předávání rámců. Pro realistické nastavení celé práce navíc proběhne praktické určení nejvýznačnějších názorových vůdců a jednoduchá analýza jejich jazykových prostředků. Cílem této práce je tedy lépe pochopit nový způsob, jakým se lidé v prostředí sociálních sítí seznamují s veřejným děním a formují si vůči němu své postoje. Klíčová slova: názorové vůdcovství, rámcování, Facebook, sociální sítě, vodítka zdroje, důvěryhodnost, změna důležitosti přesvědčenícs_CZ
uk.abstract.enThe news are consumed with rising frequency through the social network sites. This activity is going to be grasped with the use of two concepts: opinion leadership and framing because in the social network sites environment the active and influential users (opinion leaders) are attempting to pass certain viewpoints (frames) to other users. It is going to be evaluated to what extent can such framing be effective. An experiment was therefore conducted - it presents the subjects with an artificial news article and a Facebook "introductory" post. The experiment also lays emphasis on moderators that influence the effectiveness of passing the frames. For a realistic setting of the entire study, determining the opinion leaders and an analysis of their language means is going to be conducted. The goal of this study is thus grasping the way in which people are being informed about the public issues and the way they are forming opinions about them in the environment of social network sites. Keywords: opinion leadership, framing, Facebook, social network sites, source cues, credibility, belief importance changeen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV