Projavlenija jazykovoj interferencii v obščenii russkogovorjaščej molodeži v češskom internete
Linguistic interference in russian youth's speech on the Czech web
Projevy jazykové interference v řeči ruskymluvící mládeže na českém internetu
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/122767Identifikátory
SIS: 201617
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stranz-Nikitina, Veronika
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Ruský jazyk a literatura
Katedra / ústav / klinika
Ústav východoevropských studií
Datum obhajoby
1. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Ruština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
молодёжная речь|интернет|богемизмы|словообразование|интерференция|калькирование|ассимиляция|социальные сетиKlíčová slova (anglicky)
slang|internet|bohemisms|wold formation|interference|calquing|assimilation|social media(český) V České republice žije velké množství mladých ruskymluvících lidí, kteří studují český jazyk. Při důkladném zkoumání systému cizího jazyka se setkavájí s problémem jazykové kontaminace (interference) - mateřského a nového jazyku. V této práci bude prostudována specifika písemné komunikace ruské mládeže, která dlouhodobě žije v České republice. Příkladem bude písemná komunikace mládeže na ruské webové stránce vk.com, konkretně ve skupině "Kdoví", kde se ve formě otázka - odpověď dozvídají o životě v České republice. S pomocí odborné literatury bude proveden pokus popsat nejčastější chyby a problémy v komunikaci, které budou později roztříděny do určitých skupin a podskupin.
(in English) There are a lot of young Russian-speaking people who live in Czech Republic and study Czech language. When immersing into a foreign language they face a fusion of languages - native and studied. In other words - interference. In this diploma thesis we will examine the particularity in written communication of young people who live in Czech Republic. Based on learned academic literature, we will reveal the main errors and miscommunication, which will be then sorted out in groups and sub-groups.