Jak nahradit v učebnicích češtiny negativní texty pozitivními
dc.contributor.author | von Kunes, Karen | |
dc.date.accessioned | 2020-10-21T07:23:43Z | |
dc.date.available | 2020-10-21T07:23:43Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.issn | 1805-367X | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/122395 | |
dc.language.iso | cs_CZ | cs_CZ |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/ | |
dc.source | Nová čeština doma a ve světě, 2020, 1, 42-51 | cs_CZ |
dc.source.uri | https://ncds.ff.cuni.cz | |
dc.subject | učebnice češtiny | cs_CZ |
dc.subject | negativismus/pozitivní přístup | cs_CZ |
dc.subject | čeština na amerických univerzitách | cs_CZ |
dc.subject | teorie kreativního psaní | cs_CZ |
dc.subject | struktura scénáře | cs_CZ |
dc.subject | tempo–klimax–závěr | cs_CZ |
dc.subject | argument dialogu | cs_CZ |
dc.subject | psychologie postav | cs_CZ |
dc.title | Jak nahradit v učebnicích češtiny negativní texty pozitivními | cs_CZ |
dc.type | Vědecký článek | cs_CZ |
uk.abstract.cs | Tento článek se zabývá problematikou učebnic češtiny vydávaných v České republice a jejich nedostatečnou odezvou na amerických a kanadských univerzitách, s čímž souvisí i nezájem univerzitních studentů o češtinu. Článek zároveň uvádí konkrétní příklady, jakým způsobem se dají texty upravit. Dále navrhuje, jak by se mohla struktura učebnic přizpůsobit, aby vyhovovala výuce jazyků na těchto univerzitách, kde je systém všeobecného vzdělání založen především na analytickém přístupu a logickém myšlení. Nádech negativismu a schematičnosti se dá nahradit pozitivním přístupem a dynamičností, a to přímo podle základní teorie kreativního psaní, již uplatňovali ve své tvorbě například Miloš Forman nebo Milan Kundera, čímž dosáhli úspěchu svých děl po celém světě. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This paper touches upon the problematics of Czech language textbooks published in the Czech Republic. It points out the insufficient interest in using them at American and Canadian universities, which is an implicit reason for the diminishing interest of students to enrol in classes of Czech. The paper gives concrete examples of how to replace the text and structure in these textbooks to be consistent with the analytical and logical educational approach used in American universities. The flair for negativism and schematicism can be replaced with a positive approach and dynamism according to the basic theories of creative writing that both Miloš Forman and Milan Kundera applied to their works, and through which their works have found success around the world. | cs_CZ |
dc.publisher.publicationPlace | Praha | cs_CZ |
uk.internal-type | uk_publication | |
dc.description.startPage | 42 | |
dc.description.endPage | 51 | |
dcterms.isPartOf.name | Nová čeština doma a ve světě | cs_CZ |
dcterms.isPartOf.journalYear | 2020 | |
dcterms.isPartOf.journalVolume | 2020 | |
dcterms.isPartOf.journalIssue | 1 |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách
-
Číslo 1 [8]
Issue 1