Zobrazit minimální záznam

Segmentation and classification of LIDAR data
dc.contributor.advisorŠorel, Michal
dc.creatorDušek, Dominik
dc.date.accessioned2020-10-05T10:12:46Z
dc.date.available2020-10-05T10:12:46Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121018
dc.description.abstractCílem této práce bylo navrhnout jednoduché a rychlé metody pro zpracování point-cloudových dat z městských oblastí pro účely vytváření virtuální reality v reálném čase. Pro účely této práce byl vytvořen jednoduchý real-time renderer v jazyce C++ a HLSL, který slouží pro vizualizaci vyvinutých algoritmů. Renderer je postaven na platformě DirectX 11. Pro zpracování point-cloudových dat se podařilo navrhnout metodu, která v point-cloudu detekuje body země podle dat z výškových histogramů. Dále se podařilo navrhnout paralelní metodu, která na bázi algoritmu region growing point-cloudová data segmentuje. Segmenty jsou potom testovány podle jednoduchých pravidel, jestli odpovídají některému z předdefinovaných objektů.cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of this work was to design fast and simple methods for processing point-cloud-data of urban areas for virtual reality applications. For the visualization of methods, we developed a simple renderer written in C++ and HLSL. The renderer is based on DirectX 11. For point-cloud processing, we designed a method based on height-histograms for filtering ground points out of point cloud. We also proposed a parallel method for point cloud segmentation based on the region growing algorithm. The individual segments are then tested by simple rules to check if it is or it is not corresponding to a predefined object.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectsegmentacecs_CZ
dc.subjectklasifikacecs_CZ
dc.subjectpoint-cloudcs_CZ
dc.subjectreal-timecs_CZ
dc.subjectsegmentationen_US
dc.subjectclassificationen_US
dc.subjectpoint-clouden_US
dc.subjectreal-timeen_US
dc.titleSegmentace a klasifikace LIDAR datcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-14
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId172507
dc.title.translatedSegmentation and classification of LIDAR dataen_US
dc.contributor.refereeObdržálek, David
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineArtificial Intelligenceen_US
thesis.degree.disciplineUmělá inteligencecs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUmělá inteligencecs_CZ
uk.degree-discipline.enArtificial Intelligenceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této práce bylo navrhnout jednoduché a rychlé metody pro zpracování point-cloudových dat z městských oblastí pro účely vytváření virtuální reality v reálném čase. Pro účely této práce byl vytvořen jednoduchý real-time renderer v jazyce C++ a HLSL, který slouží pro vizualizaci vyvinutých algoritmů. Renderer je postaven na platformě DirectX 11. Pro zpracování point-cloudových dat se podařilo navrhnout metodu, která v point-cloudu detekuje body země podle dat z výškových histogramů. Dále se podařilo navrhnout paralelní metodu, která na bázi algoritmu region growing point-cloudová data segmentuje. Segmenty jsou potom testovány podle jednoduchých pravidel, jestli odpovídají některému z předdefinovaných objektů.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of this work was to design fast and simple methods for processing point-cloud-data of urban areas for virtual reality applications. For the visualization of methods, we developed a simple renderer written in C++ and HLSL. The renderer is based on DirectX 11. For point-cloud processing, we designed a method based on height-histograms for filtering ground points out of point cloud. We also proposed a parallel method for point cloud segmentation based on the region growing algorithm. The individual segments are then tested by simple rules to check if it is or it is not corresponding to a predefined object.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV