dc.contributor.advisor | Zlatohlávek, Martin | |
dc.creator | Pourová, Kristina | |
dc.date.accessioned | 2020-08-28T08:22:05Z | |
dc.date.available | 2020-08-28T08:22:05Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/120069 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se věnuje zobrazování zátiší, konkrétně typu vanitas, tedy malbám specializujícím se na marnost a pomíjivost lidského života. Zaměřuji se na vybrané umělce působící v 17. století v Itálii, Francii a Nizozemí a jejich konkrétní díla. Z uměleckých počinů Salvatora Rosi, Simona Renarda de Saint Andrei, Jana Davidsze de Heema a Nicolaese van Verendaela následně dohledávám vlivy na české umělce, kteří reagovali na tuto tvorbu a určitým způsobem toto téma ztvárnili. Těmito umělci jsou Johann Adalbert Angermeyer, Jan Kašpar Hirschely a Václav Vavřinec Reiner. | cs_CZ |
dc.description.abstract | My diploma thesis concerns itself with the depiction of the still life, in particular the type known as "vanitas", symbolizing the transience of human life. I focus on several artists working in Italy, France and Netherlands during the 17th century - Salvator Rosa, Simon Renard de Saint Andre, Jan Davidsz de Heem, and Nicolaes van Verendael - and explore their influence on the Czech artists Johann Adalbert Angermeyer, Jan Kaspar Hirschely, and Vaclav Vavrinec Reiner, who dealt with the same topic. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Zátiší | cs_CZ |
dc.subject | vanitas | cs_CZ |
dc.subject | lebka | cs_CZ |
dc.subject | Itálie | cs_CZ |
dc.subject | Francie | cs_CZ |
dc.subject | Holandsko | cs_CZ |
dc.subject | České země | cs_CZ |
dc.subject | Jan Davidsz de Heem | cs_CZ |
dc.subject | Nicolaes van Verendael | cs_CZ |
dc.subject | Salvator Rosa | cs_CZ |
dc.subject | Simon Renard de Saint André | cs_CZ |
dc.subject | Johann Adalbert Angermeyer | cs_CZ |
dc.subject | Jan Kašpar Hirschely | cs_CZ |
dc.subject | Václav Vavřinec Reiner | cs_CZ |
dc.subject | Still Life | en_US |
dc.subject | vanitas | en_US |
dc.subject | skull | en_US |
dc.subject | Italy | en_US |
dc.subject | France | en_US |
dc.subject | Holland | en_US |
dc.subject | Czech Lands | en_US |
dc.subject | Jan Davidsz de Heem | en_US |
dc.subject | Nicolaes van Verendael | en_US |
dc.subject | Salvator Rosa | en_US |
dc.subject | Simon Renard de Saint Andre | en_US |
dc.subject | Johann Adalbert Angermeyer | en_US |
dc.subject | Jan Kasspar Hirschely | en_US |
dc.subject | Vaclav Vavrinec Reiner | en_US |
dc.title | Srovnání zátiší typu vanitas v italském, francouzském a holandském prostředí 17. století a dohledání případných vlivů na českou školu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-06-25 | |
dc.description.department | Institute of Christian Art History | en_US |
dc.description.department | Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 213944 | |
dc.title.translated | A Comparison of Vanitas Still Life in Italian, French and Dutch 17th Century Environment and Searching for Influences on Czech School | en_US |
dc.contributor.referee | Jarošová, Markéta | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Christian Arts | en_US |
thesis.degree.discipline | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Christian Arts | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se věnuje zobrazování zátiší, konkrétně typu vanitas, tedy malbám specializujícím se na marnost a pomíjivost lidského života. Zaměřuji se na vybrané umělce působící v 17. století v Itálii, Francii a Nizozemí a jejich konkrétní díla. Z uměleckých počinů Salvatora Rosi, Simona Renarda de Saint Andrei, Jana Davidsze de Heema a Nicolaese van Verendaela následně dohledávám vlivy na české umělce, kteří reagovali na tuto tvorbu a určitým způsobem toto téma ztvárnili. Těmito umělci jsou Johann Adalbert Angermeyer, Jan Kašpar Hirschely a Václav Vavřinec Reiner. | cs_CZ |
uk.abstract.en | My diploma thesis concerns itself with the depiction of the still life, in particular the type known as "vanitas", symbolizing the transience of human life. I focus on several artists working in Italy, France and Netherlands during the 17th century - Salvator Rosa, Simon Renard de Saint Andre, Jan Davidsz de Heem, and Nicolaes van Verendael - and explore their influence on the Czech artists Johann Adalbert Angermeyer, Jan Kaspar Hirschely, and Vaclav Vavrinec Reiner, who dealt with the same topic. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |