Zobrazit minimální záznam

Højskole and their specifics in the Danish educational system
dc.contributor.advisorVáňová, Miroslava
dc.creatorLaudová, Marika
dc.date.accessioned2017-04-05T09:29:43Z
dc.date.available2017-04-05T09:29:43Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12000
dc.description.abstractPráce analyzuje stručně teorii, historii a praxi tzv. folkehjskole (lidové vysoké školy), která je dánským přínosem pedagogice světového významu. Tyto školy jsou výsledkem společenského a kulturního klimatu v Dánsku a intelektuálním přínosem duchovního, filosofa, historika, politika a barda N.F.S. Grundtviga a pedagoga a organizátora Ch. Kolda. První z nich vznikla r. 1844 v Rddingu v Severním Šlesvicku. Podnětem k rozvoji těchto škol byla i politická situace po válce mezi Pruskem a Dánskem a potřeba zlepšit vzdělání a schopnosti venkovské mládeže pro rozvoj jejich hospodářství. Tyto školy pracovaly svobodně podle nových principů, nezávisle na státním školském systému, a měly velmi kladný vliv na rozvoj a demokratizaci dánské společnosti. Časem se rozšířily po celé Skandinávii, v menším rozsahu do celé Evropy, do skandinávských i jiných komunit v USA a nejnověji i do některých rozvojových zemí. Celoživotní vzdělávání, kterému tyto školy pomáhaly, je inspirací pro současnou Evropskou unii, jak o tom svědčí evropský program Grundtvig. Jsou popsány a analyzovány myšlenkové základy, organizace, vlastní zkušenosti s pobytem autorky na dvou těchto školách v Dánsku, podněty reflektované v pedagogické literatuře. Diplomová práce poukazuje také na možný přínos tohoto typu školy pro evropské školství.cs_CZ
dc.description.abstractThis Thesis provides a short analysis of theory, history, and practice of the so-called folkehjskole (folk high schools) that represents a Danish contribution to pedagogy with worldwide importance. Those schools resulted from the social and cultural climate in Denmark as well as from the intellectual creativity of the churchman, philosopher, historian, member of parliament, and bard N.F.S. Grundtvig as well as of the pedagogue and organizer Ch. Kold. The first one was founded in 1844 in Rdding, North Schleswig. The political situation after the war between Prussia and Denmark and the need to improve the education and competence of rural youth to develop their farms provided an impetus for those schools as well. Those free schools were run on new principles, independently from the state school system, and influenced very positively the development and democratization of Danish society. After some time elapsed, similar schools were founded in the whole Scandinavia, to lesser extent in other European countries, in some Scandinavian and other communities in the USA, during the recent years in some developing countries. Lifelong education, supported by those schools, is providing inspiration for the contemporary European Union, as testified by the Grundtvig programme. The intellectual foundations, organization...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleHøjskole a jejich specifika v dánském vzdělávacím systémucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-24
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52126
dc.title.translatedHøjskole and their specifics in the Danish educational systemen_US
dc.contributor.refereeKolář, Zdeněk
dc.identifier.aleph001010189
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce analyzuje stručně teorii, historii a praxi tzv. folkehjskole (lidové vysoké školy), která je dánským přínosem pedagogice světového významu. Tyto školy jsou výsledkem společenského a kulturního klimatu v Dánsku a intelektuálním přínosem duchovního, filosofa, historika, politika a barda N.F.S. Grundtviga a pedagoga a organizátora Ch. Kolda. První z nich vznikla r. 1844 v Rddingu v Severním Šlesvicku. Podnětem k rozvoji těchto škol byla i politická situace po válce mezi Pruskem a Dánskem a potřeba zlepšit vzdělání a schopnosti venkovské mládeže pro rozvoj jejich hospodářství. Tyto školy pracovaly svobodně podle nových principů, nezávisle na státním školském systému, a měly velmi kladný vliv na rozvoj a demokratizaci dánské společnosti. Časem se rozšířily po celé Skandinávii, v menším rozsahu do celé Evropy, do skandinávských i jiných komunit v USA a nejnověji i do některých rozvojových zemí. Celoživotní vzdělávání, kterému tyto školy pomáhaly, je inspirací pro současnou Evropskou unii, jak o tom svědčí evropský program Grundtvig. Jsou popsány a analyzovány myšlenkové základy, organizace, vlastní zkušenosti s pobytem autorky na dvou těchto školách v Dánsku, podněty reflektované v pedagogické literatuře. Diplomová práce poukazuje také na možný přínos tohoto typu školy pro evropské školství.cs_CZ
uk.abstract.enThis Thesis provides a short analysis of theory, history, and practice of the so-called folkehjskole (folk high schools) that represents a Danish contribution to pedagogy with worldwide importance. Those schools resulted from the social and cultural climate in Denmark as well as from the intellectual creativity of the churchman, philosopher, historian, member of parliament, and bard N.F.S. Grundtvig as well as of the pedagogue and organizer Ch. Kold. The first one was founded in 1844 in Rdding, North Schleswig. The political situation after the war between Prussia and Denmark and the need to improve the education and competence of rural youth to develop their farms provided an impetus for those schools as well. Those free schools were run on new principles, independently from the state school system, and influenced very positively the development and democratization of Danish society. After some time elapsed, similar schools were founded in the whole Scandinavia, to lesser extent in other European countries, in some Scandinavian and other communities in the USA, during the recent years in some developing countries. Lifelong education, supported by those schools, is providing inspiration for the contemporary European Union, as testified by the Grundtvig programme. The intellectual foundations, organization...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010101890106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV