Zobrazit minimální záznam

Application of Experiential Learning in Teaching Physics
dc.contributor.advisorKoupilová, Zdeňka
dc.creatorHorálková, Zuzana
dc.date.accessioned2020-07-28T09:56:15Z
dc.date.available2020-07-28T09:56:15Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119410
dc.description.abstractThe thesis deals with the method of experiential learning and its applications in teaching physics. Experiential learning is regarded as one of the possibilities how to accomplish educational goals. The first part of the thesis constitutes a reflection on the meaning of education, it offers, among others, a reason for discovering more about experiential learning. Furthermore, the theoretical background of experiential learning is described - Kolb's cycle and learning styles derived from it form a significant part; the growth zone is also presented. Attention is also paid to how the teacher and student are viewed in experiential learning. After the theoretical introduction, the thesis is more practical. It explains what a teacher has to know when creating and presenting an activity for students. This is followed by specific suggestions of activities which use the method of experiential learning and which are to be realised mainly outside the classroom (e.g. at an overnight school trip). The activities deal with different topics of physics (e.g. optics, acoustics or astrophysics). Students' own involvement and experience are emphasised. Suggested activities can supplement ordinary school teaching and thus let students know physics from a different perspective. 1en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá metodou zážitkové pedagogiky a jejími aplikacemi pro fyzikální vzdělávání. Na zážitkovou pedagogiku je pohlíženo jako na jeden z možných prostředků pro naplnění cílů vzdělávání. První částí práce je úvaha nad smyslem vzdělávání, kde je mj. nabídnuta čtenáři odpověď na to, proč se zážitkovou pedagogikou zabývat. Dále jsou popsány teoretické základy zážitkové pedagogiky - výraznou část tvoří Kolbův cyklus učení a s ním spojené učební styly, také je zmíněna zóna růstu. Je věnována pozornost i tomu, jak je v zážitkové pedagogice pohlíženo na učitele a žáka. Po vybudování teoretic- kého základu je práce orientována prakticky. Věnuje se tomu, co je pro učitele důležité při tvorbě a uvádění aktivit. Dále následují již konkrétní návrhy aktivit využívajících metodu zážitkové pedagogiky, které jsou realizovatelné primárně mimo školní vyučování (např. při vícedenním školním výletě). Dotýkají se rozmanitých fyzikálních témat (jako je např. optika, akustika, astrofyzika). Je v nich kladen důraz na vlastní zkušenost a prožitek žáků. Navrhované aktivity mohou sloužit jako doplněk běžné školní výuky tím, že nabízí žákům poznat fyziku z jiné perspektivy. 1cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectexperiential learningen_US
dc.subjectteaching physicsen_US
dc.subjectoutsideclassroom activitiesen_US
dc.subjectzážitková pedagogikacs_CZ
dc.subjectvýuka fyzikycs_CZ
dc.subjectaktivity pro výukucs_CZ
dc.subjectučení mimo školucs_CZ
dc.titleVyužití zážitkové pedagogiky ve výuce fyzikycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-07-07
dc.description.departmentDepartment of Physics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId222468
dc.title.translatedApplication of Experiential Learning in Teaching Physicsen_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Irena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFyzika zaměřená na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysics Directed Towards Educationen_US
thesis.degree.programPhysicsen_US
thesis.degree.programFyzikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzika zaměřená na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysics Directed Towards Educationen_US
uk.degree-program.csFyzikacs_CZ
uk.degree-program.enPhysicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá metodou zážitkové pedagogiky a jejími aplikacemi pro fyzikální vzdělávání. Na zážitkovou pedagogiku je pohlíženo jako na jeden z možných prostředků pro naplnění cílů vzdělávání. První částí práce je úvaha nad smyslem vzdělávání, kde je mj. nabídnuta čtenáři odpověď na to, proč se zážitkovou pedagogikou zabývat. Dále jsou popsány teoretické základy zážitkové pedagogiky - výraznou část tvoří Kolbův cyklus učení a s ním spojené učební styly, také je zmíněna zóna růstu. Je věnována pozornost i tomu, jak je v zážitkové pedagogice pohlíženo na učitele a žáka. Po vybudování teoretic- kého základu je práce orientována prakticky. Věnuje se tomu, co je pro učitele důležité při tvorbě a uvádění aktivit. Dále následují již konkrétní návrhy aktivit využívajících metodu zážitkové pedagogiky, které jsou realizovatelné primárně mimo školní vyučování (např. při vícedenním školním výletě). Dotýkají se rozmanitých fyzikálních témat (jako je např. optika, akustika, astrofyzika). Je v nich kladen důraz na vlastní zkušenost a prožitek žáků. Navrhované aktivity mohou sloužit jako doplněk běžné školní výuky tím, že nabízí žákům poznat fyziku z jiné perspektivy. 1cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the method of experiential learning and its applications in teaching physics. Experiential learning is regarded as one of the possibilities how to accomplish educational goals. The first part of the thesis constitutes a reflection on the meaning of education, it offers, among others, a reason for discovering more about experiential learning. Furthermore, the theoretical background of experiential learning is described - Kolb's cycle and learning styles derived from it form a significant part; the growth zone is also presented. Attention is also paid to how the teacher and student are viewed in experiential learning. After the theoretical introduction, the thesis is more practical. It explains what a teacher has to know when creating and presenting an activity for students. This is followed by specific suggestions of activities which use the method of experiential learning and which are to be realised mainly outside the classroom (e.g. at an overnight school trip). The activities deal with different topics of physics (e.g. optics, acoustics or astrophysics). Students' own involvement and experience are emphasised. Suggested activities can supplement ordinary school teaching and thus let students know physics from a different perspective. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV