Zobrazit minimální záznam

Supervision as a supporting tool for teachers at elementary schools
dc.contributor.advisorČáp, David
dc.creatorFrkalová, Nikola
dc.date.accessioned2020-07-22T10:15:34Z
dc.date.available2020-07-22T10:15:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119197
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with supervision, which is one of the possible tools for teacher's support thanks to the possibility of sharing and mutual enrichment with other colleagues. The literature review part defines the concept of supervision and presents various types of supervision that could be used in the school environment. Among these types can be found, for example, the Balint group. Furthermore, the main criteria are elaborated, with the help of which it is possible to look at the teaching profession. In addition to the personality characteristics of the teacher and professional-pedagogical competencies, the work summarizes the demanding requirements that are being placed on teachers. One of the most demanding requirements is the resolution of conflict situations. The teacher is overwhelmed with such situations, which leads to psychological stress. It can further result in long-term dissatisfaction or a feeling of burnout. The usefulness of the involvement of supervision is evidenced by several foreign pieces of research, which represent its practicality in a real school environment. The literary overview part is followed by a proposal for a research project, which focuses on teachers of basic housing schools in regional cities. This part aims to find out what is the satisfaction of...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá supervizí, která představuje jeden z možných nástrojů podpory pro učitele díky možnosti sdílení a vzájemného obohacení od ostatních kolegů. Literárně přehledová část právě pojem supervize vymezuje a představuje různé supervizní druhy, které by bylo možné v rámci školního prostředí využít. Mezi těmito druhy lze najít například bálintovskou skupinu. Dále jsou zpracována hlavní kritéria, pomocí nichž je možné nahlížet na učitelskou profesi. Vedle osobnostních charakteristik učitele a profesních pedagogických kompetencí jsou v práci shrnuty náročné požadavky, které jsou na učitele kladeny. Mezi nejnáročnější požadavky patří řešení konfliktních situací, kterými je učitel zahlcen, což vede k psychické zátěži, která může vyústit v dlouhodobou nespokojenost či pocit vyhoření. Užitečnost zapojení supervize je doložena řadou zahraničních výzkumů, které představují její praktičnost v reálném školním prostředí. Na literárně přehledovou část navazuje návrh výzkumného projektu, který se zaměřuje na učitele základních sídlištních škol krajských měst. Cílem této části je zjistit, jaká je spokojenost učitelů daných škol a zda supervizní setkání mohou tuto spokojenost ovlivnit. Zároveň chce dokázat, že přítomnost supervize je významný faktor, který hraje klíčovou roli v tom, k jakým...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectIndividual supervision|group supervision|team supervision|mentoring|teaching profession|psychological burden|competence|conflict situation|problem situationen_US
dc.subjectIndividuální supervize|skupinová supervize|týmová supervize|mentoring|učitelská profese|psychická zátěž|kompetence|konfliktní situace|problémové situacecs_CZ
dc.titleSupervize jako nástroj podpory učitelů na základních školáchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-18
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId214727
dc.title.translatedSupervision as a supporting tool for teachers at elementary schoolsen_US
dc.contributor.refereeŠnoblová, Vladěna
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá supervizí, která představuje jeden z možných nástrojů podpory pro učitele díky možnosti sdílení a vzájemného obohacení od ostatních kolegů. Literárně přehledová část právě pojem supervize vymezuje a představuje různé supervizní druhy, které by bylo možné v rámci školního prostředí využít. Mezi těmito druhy lze najít například bálintovskou skupinu. Dále jsou zpracována hlavní kritéria, pomocí nichž je možné nahlížet na učitelskou profesi. Vedle osobnostních charakteristik učitele a profesních pedagogických kompetencí jsou v práci shrnuty náročné požadavky, které jsou na učitele kladeny. Mezi nejnáročnější požadavky patří řešení konfliktních situací, kterými je učitel zahlcen, což vede k psychické zátěži, která může vyústit v dlouhodobou nespokojenost či pocit vyhoření. Užitečnost zapojení supervize je doložena řadou zahraničních výzkumů, které představují její praktičnost v reálném školním prostředí. Na literárně přehledovou část navazuje návrh výzkumného projektu, který se zaměřuje na učitele základních sídlištních škol krajských měst. Cílem této části je zjistit, jaká je spokojenost učitelů daných škol a zda supervizní setkání mohou tuto spokojenost ovlivnit. Zároveň chce dokázat, že přítomnost supervize je významný faktor, který hraje klíčovou roli v tom, k jakým...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with supervision, which is one of the possible tools for teacher's support thanks to the possibility of sharing and mutual enrichment with other colleagues. The literature review part defines the concept of supervision and presents various types of supervision that could be used in the school environment. Among these types can be found, for example, the Balint group. Furthermore, the main criteria are elaborated, with the help of which it is possible to look at the teaching profession. In addition to the personality characteristics of the teacher and professional-pedagogical competencies, the work summarizes the demanding requirements that are being placed on teachers. One of the most demanding requirements is the resolution of conflict situations. The teacher is overwhelmed with such situations, which leads to psychological stress. It can further result in long-term dissatisfaction or a feeling of burnout. The usefulness of the involvement of supervision is evidenced by several foreign pieces of research, which represent its practicality in a real school environment. The literary overview part is followed by a proposal for a research project, which focuses on teachers of basic housing schools in regional cities. This part aims to find out what is the satisfaction of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV