Zobrazit minimální záznam

CONTRIBUTION TO THE STRATEGY OF INTRODUCING SUPERVISION INTO A NEW ENVIRONMENT
dc.contributor.authorMajzlíková, Jana
dc.contributor.authorHavrdová, Zuzana
dc.date.accessioned2020-07-20T09:52:48Z
dc.date.available2020-07-20T09:52:48Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118920
dc.description.abstractCílem předloženého výzkumu pro praxi1 (Uggerhoj 2011) je zkoumat otázku, zda a jak zavádět supervizi do prostředí, kde pracovníci většinou dosud netuší, oč jde. Teoretickým východiskem studie je chápání supervize jako prostoru k neformálnímu učení zahrnujícího i zpracování emocí, přičemž tento prostor a dynamika procesů v něm probíhajících jsou charakterizovány svou specifickou kulturou (Havrdová et al. 2010). Otázka vhodnosti zavádění supervize je z této perspektivy spojena s otázkou kompatibility kultury supervize a kultury, do které má být supervize zaváděna (tamtéž). Pro účely této studie je fenomén obou kultur zastoupen „ideálem hasiče“ a „ideálem supervizanta“. Výsledky ukazují, že metoda porovnání ideálů přináší řadu zajímavých podnětů pro strategii zavádění supervize. Limity jsou dány zejména tím, že jde o studii v rámci jednoho zvoleného prostředí.cs
dc.description.abstractThe purpose of the presented practice research (Uggerhoj 2011) was to explore whether and how to introduce supervision in settings where the personnel usually have no idea about what supervision involves. The theoretical basis of the study is derived from understanding supervision as a space for informal learning, which also includes the processing of emotions, while such a space and dynamics of processes ongoing therein are characterized by their specific culture (Havrdová et al. 2010). From this point of view the introduction of supervision is related to the question of compatibility between the culture of supervision and the culture of the organization where it is to be introduced (ibidem). For the purposes of this study the phenomenon of both cultures is represented by the constructed “fire fighter ideal“ and the “supervisor ideal“. As indicated by the results, the ideal comparison method provides a number of stimuli for the supervision introducing strategy. The limits follow predominantly from focusing on a single setting selected for the study.en
dc.language.isocs
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakulta
dc.titlePříspěvek ke strategiím zavádění supervize do nového prostředícs
dc.typeVědecký článekcs
dcterms.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
dc.title.translatedCONTRIBUTION TO THE STRATEGY OF INTRODUCING SUPERVISION INTO A NEW ENVIRONMENTen
dc.publisher.publicationPlacePrahacs_CZ
dc.publisher.publicationPlacePraha
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage9
dc.description.endPage23
dcterms.isPartOf.nameFórum sociální prácecs_CZ
dcterms.isPartOf.journalYear2020
dcterms.isPartOf.journalVolume2020
dcterms.isPartOf.journalIssue1
dcterms.isPartOf.issn2336-6664
dc.relation.isPartOfUrlhttps://forumsocialniprace.ff.cuni.cz
dc.subject.keywordhasičcs
dc.subject.keywordorganizační kulturacs
dc.subject.keywordzavádění supervizecs


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV