Zobrazit minimální záznam

Leadership and its impact on employees' approach towards learning
dc.contributor.advisorBěhounková, Olga
dc.creatorPalečková, Karolína
dc.date.accessioned2020-07-17T09:58:45Z
dc.date.available2020-07-17T09:58:45Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118851
dc.description.abstractThe attention toward organizational learning has increased in last twenty years according to present studies and researches. Organizations have to cope with rapidly changing world and they have to find ways how to succeed in it. This study endeavours to find answers whether and how learning can be supported and accepted in the working environment and what can be improved to do so. Leaders are put into the centre of the interest due to their close effect on their followers. The subject of the study is a Czech located branch of a Dutch bank. The participants of the study come from one of the departments. The investigation took place in a form of questionnaires. The results showed that leaders' behaviour that was oriented toward learning could significantly influence learning of the subordinates. It was also found that transformational leadership style was applied more often than other styles of leadership by the leaders. Learning was perceived very positively by all the respondents. The study suggests possible implications and a potential future research orientation. Key words: leadership, leaders, workplace learning, improving learningen_US
dc.description.abstractPozornost k učení na pracovišti se v posledních dvaceti letech podle uváděných studií a výzkumů zvýšila. Organizace se musejí vyrovnávat s rapidně se měnícím světem a najít způsoby, jak v něm uspět. Tato práce se snaží nalézt odpovědi, zda a jak může být učení na pracovišti podporováno a přijímáno svým pracovním prostředím. Vedoucí pracovníci jsou centrem tohoto hledání z důvodu úzkého vlivu na své podřízené. Předmětem studie je pobočka nizozemské banky v České republice. Účastníci šetření pocházeli z jednoho zvoleného oddělení banky. Šetření proběhlo formou dotazníků. Výsledky ukázaly, že chování vedoucích orientované na učení se může mít významný vliv na učení se jejich podřízených. Dále se ve výsledcích objevilo, že transformační styl vedení byl vedoucími v šetření využíván častěji než jiný styl vedení. Učení bylo respondenty pozitivně hodnoceno. Studie navrhuje několik východisek, jak podpořit učení na pracovišti prostřednictvím vedoucích pracovníků a také další náměty pro budoucí výzkum tématu. Klíčová slova: vůdcovství, vedoucí pracovníci, učení na pracovišti, posílení učení secs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectLeadership|leaders|workplace learning|enhancing learningen_US
dc.subjectVůdcovství|vedoucí pracovníci|učení na pracovišti|posílení učení secs_CZ
dc.titleVliv způsobů vedení na postoj zaměstnanců k učení secs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-15
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId141991
dc.title.translatedLeadership and its impact on employees' approach towards learningen_US
dc.contributor.refereeZáškodná, Helena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPozornost k učení na pracovišti se v posledních dvaceti letech podle uváděných studií a výzkumů zvýšila. Organizace se musejí vyrovnávat s rapidně se měnícím světem a najít způsoby, jak v něm uspět. Tato práce se snaží nalézt odpovědi, zda a jak může být učení na pracovišti podporováno a přijímáno svým pracovním prostředím. Vedoucí pracovníci jsou centrem tohoto hledání z důvodu úzkého vlivu na své podřízené. Předmětem studie je pobočka nizozemské banky v České republice. Účastníci šetření pocházeli z jednoho zvoleného oddělení banky. Šetření proběhlo formou dotazníků. Výsledky ukázaly, že chování vedoucích orientované na učení se může mít významný vliv na učení se jejich podřízených. Dále se ve výsledcích objevilo, že transformační styl vedení byl vedoucími v šetření využíván častěji než jiný styl vedení. Učení bylo respondenty pozitivně hodnoceno. Studie navrhuje několik východisek, jak podpořit učení na pracovišti prostřednictvím vedoucích pracovníků a také další náměty pro budoucí výzkum tématu. Klíčová slova: vůdcovství, vedoucí pracovníci, učení na pracovišti, posílení učení secs_CZ
uk.abstract.enThe attention toward organizational learning has increased in last twenty years according to present studies and researches. Organizations have to cope with rapidly changing world and they have to find ways how to succeed in it. This study endeavours to find answers whether and how learning can be supported and accepted in the working environment and what can be improved to do so. Leaders are put into the centre of the interest due to their close effect on their followers. The subject of the study is a Czech located branch of a Dutch bank. The participants of the study come from one of the departments. The investigation took place in a form of questionnaires. The results showed that leaders' behaviour that was oriented toward learning could significantly influence learning of the subordinates. It was also found that transformational leadership style was applied more often than other styles of leadership by the leaders. Learning was perceived very positively by all the respondents. The study suggests possible implications and a potential future research orientation. Key words: leadership, leaders, workplace learning, improving learningen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV