Zobrazit minimální záznam

Pošetilost adaptace: rozbor filmových verzí divadelních her Alana Benneta: "The Madness of George III a The History Boys"
dc.contributor.advisorPilný, Ondřej
dc.creatorMoravec, Jaromír
dc.date.accessioned2020-02-27T10:21:01Z
dc.date.available2020-02-27T10:21:01Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116774
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on adaptation processes present in the transfer of Alan Bennett's plays The Madness of George III and The History Boys from stage to film. The former was considered a mediocre play but its film adaptation can be found on the British Film Institute's list of the country's greatest films while the latter is a critically acclaimed play but its adaptation received mixed reviews and is generally seen as inferior to the stage version. This thesis is to determine why did the two adaptation processes bear such different results despite the same creative team being responsible for both of them. Both processes are first analysed separately, with the analysis of the changes made to The Madness of George III is primarily focused on separate characters and aspects of the story while the changes present in the film version of The History Boys are primarily examined chronologically as the play's first and second half were adapted differently for the screen. After the analysis, both processes are compared. The analysed changes made to The Madness of King George contain a largely condensed and efficient opening, the King, who is cemented as an active protagonist, Capt. Greville, a minor character used to highlight a theme of cold efficiency being favoured in court over empathy, the...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na adaptační přenosy přítomné při převodu divadelních her Alana Bennetta The Madness of George III a The History Boys z jeviště do filmu. První jmenované dílo bylo považováno za průměrnou hru, ale jeho filmová adaptace se nachází na seznamu nejlepších filmů Britského Filmového Institutu, zatímco druhá jmenovaná hra je kriticky uznávána, ale její filmová adaptace obdržela smíšená hodnocení a je všeobecně vnímána jako slabší verze svého předchůdce. Tato práce má určit proč tyto dva adaptační procesy přinesly tak rozdílné výsledky, ačkoliv byl za oba zodpovědný stejný kreativní tým. Oba procesy jsou nejprve analyzovány samostatně, přičemž analýza změn provedených v The Madness of George III se primárně zaměřuje na jednotlivé postavy a aspekty příběhu, zatímco změny přítomné ve filmové verzi The History Boys jsou primárně zkoumány chronologicky, protože první a druhá polovina hry byly pro film adaptovány rozdílně. Po analýze jsou oba adaptační procesy porovnány. Analyzované změny přítomné v The Madness of King George obsahují značně kondenzovaný a efektivní začátek, krále, který byl upevněn jako aktivní protagonista, kapitána Greville, vedlejší postavu použitou ke zvýraznění dvorní preference chladné výkonosti před empatií, prince, který byl učiněn komplexnějším a...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectadaptace|Alan Bennett|divadelní hra|film|adaptační process|The Madness of George III|The History Boyscs_CZ
dc.subjectadaptation|Alan Bennett|stage|film|adaptation process|The Madness of George III|The History Boysen_US
dc.titleThe Madness of Adaptation: Analysis of Film Adaptations of Alan Bennett's The Madness of George III and The History Boysen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-01-29
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId209679
dc.title.translatedPošetilost adaptace: rozbor filmových verzí divadelních her Alana Benneta: "The Madness of George III a The History Boys"cs_CZ
dc.contributor.refereeWallace, Clare
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na adaptační přenosy přítomné při převodu divadelních her Alana Bennetta The Madness of George III a The History Boys z jeviště do filmu. První jmenované dílo bylo považováno za průměrnou hru, ale jeho filmová adaptace se nachází na seznamu nejlepších filmů Britského Filmového Institutu, zatímco druhá jmenovaná hra je kriticky uznávána, ale její filmová adaptace obdržela smíšená hodnocení a je všeobecně vnímána jako slabší verze svého předchůdce. Tato práce má určit proč tyto dva adaptační procesy přinesly tak rozdílné výsledky, ačkoliv byl za oba zodpovědný stejný kreativní tým. Oba procesy jsou nejprve analyzovány samostatně, přičemž analýza změn provedených v The Madness of George III se primárně zaměřuje na jednotlivé postavy a aspekty příběhu, zatímco změny přítomné ve filmové verzi The History Boys jsou primárně zkoumány chronologicky, protože první a druhá polovina hry byly pro film adaptovány rozdílně. Po analýze jsou oba adaptační procesy porovnány. Analyzované změny přítomné v The Madness of King George obsahují značně kondenzovaný a efektivní začátek, krále, který byl upevněn jako aktivní protagonista, kapitána Greville, vedlejší postavu použitou ke zvýraznění dvorní preference chladné výkonosti před empatií, prince, který byl učiněn komplexnějším a...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on adaptation processes present in the transfer of Alan Bennett's plays The Madness of George III and The History Boys from stage to film. The former was considered a mediocre play but its film adaptation can be found on the British Film Institute's list of the country's greatest films while the latter is a critically acclaimed play but its adaptation received mixed reviews and is generally seen as inferior to the stage version. This thesis is to determine why did the two adaptation processes bear such different results despite the same creative team being responsible for both of them. Both processes are first analysed separately, with the analysis of the changes made to The Madness of George III is primarily focused on separate characters and aspects of the story while the changes present in the film version of The History Boys are primarily examined chronologically as the play's first and second half were adapted differently for the screen. After the analysis, both processes are compared. The analysed changes made to The Madness of King George contain a largely condensed and efficient opening, the King, who is cemented as an active protagonist, Capt. Greville, a minor character used to highlight a theme of cold efficiency being favoured in court over empathy, the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV