How to be successful in inovation policy : case of Nokia
Jak být úspěšný v inovační politice : případ Nokia
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/11371Identifikátory
SIS: 2802
Kolekce
- Kvalifikační práce [18142]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kameníček, Jiří
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
27. 6. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Nokia představuje skvělý příběh o tom, jak se během méně než deseti let neproduktivní, diverzifikovaná a bankrotem hrozící společnost z malé severské země Finska transformovala do inovativní, hi-tech a orientované globální společnosti, která se stala globálním lídrem telekomunikačního sektoru v oblasti výroby a vývoje mobilních telefonů a jejich příslušenství. Tato práce se snaží identifikovat a vysvětlit faktory, které umožnily růst společnosti Nokia v kontextu finské ekonomiky a snaží se odpovědět na otázku jak společnost Nokia udržuje svou pozici globálního lídra skrze vyspělou inovační politiku. Role společnosti Nokia ve finské ekonomice a inovačním systému je rovněž analyzována stejně jako její konkurenční výhody. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Nokia represents a great story about how a nearly bankrupt, highly diversified and rather local conglomerate from a small and dispersedly-populated severe climate country of Finland has been transformed into a world leading, focused and innovative hi-tech company in telecommunication industry within less than ten years. This paper tries to identify and explain factors which enabled this amazing growth of Nokia in context of Finnish economy and to answer a question of how Nokia sustains its global market leader position through its sophisticated innovation policy and activities. Role of Nokia in Finnish economy and innovation system is studied as well as competitive advantage over its rivals. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)