dc.contributor.advisor | Czumalo, Vladimír | |
dc.creator | Vašíčková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2021-03-30T09:50:09Z | |
dc.date.available | 2021-03-30T09:50:09Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/112079 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zpracována jako studie, jež se zaměřuje na tvorbu vybraných umělkyň v stylovém médiu českého informelu. V úvodní kapitole je exponován český informel jednak ve vývojových souvislostech, jednak v kontextu uměleckém, kulturním a kulturně politickém. Jsou stanoveny jeho charakteristiky a připraven rámec pro jádro práce, v němž je informel uveden do souvislosti s výrazným prosazováním žen-umělkyň v daném období. V následující kapitole je formou stručných medailonů představeno sedm vybraných výtvarnic. Srovnávací analýza jejich informelních projevů je shrnuta v závěrečné kapitole v typologii pojetí informelu, jež se v díle zvolených umělkyň projevují, a studie se snaží argumentovaně odpovědět na otázky, proč se informelu věnovaly právě vybrané umělkyně. Klíčová slova informel, umělkyně, umění 20. století, Zorka Ságlová, Ludmila Padrtová, Pavla Mautnerová, Eva Janošková, Dana Puchnarová, Emila Medková, Eva Kmentová | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor thesis is written as a study focused on artworks of selected female artists, who worked in the style of Czech informel. In the introductory chapter Czech informel is exposed firstly in the context of development and secondly in the artistic, cultural and culturepolitical context. Major characteristics of informel are set there and the framework for the main topic of the work is prepared, in which there is an information about the significant promotion of female artists in particular time period. In the following chapters, the selection of seven female artists is briefly presented. The study also tries to answer the question why did chosen artists prefered informel rather than any other artistic style for their work. Keywords informel, female artists, Art of 20th Century, Zorka Ságlová, Ludmila Padrtová, Pavla Mautnerová, Eva Janošková, Dana Puchnarová, Emila Medková, Eva Kmentová | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | informel | en_US |
dc.subject | female artists | en_US |
dc.subject | Art of 20th Century | en_US |
dc.subject | Zorka Ságlová | en_US |
dc.subject | Ludmila Padrtová | en_US |
dc.subject | Pavla Mautnerová | en_US |
dc.subject | Eva Janošková | en_US |
dc.subject | Dana Puchnarová | en_US |
dc.subject | Emila Medková | en_US |
dc.subject | Eva Kmentová | en_US |
dc.subject | informel | cs_CZ |
dc.subject | umělkyně | cs_CZ |
dc.subject | umění 20. století | cs_CZ |
dc.subject | Zorka Ságlová | cs_CZ |
dc.subject | Ludmila Padrtová | cs_CZ |
dc.subject | Pavla Mautnerová | cs_CZ |
dc.subject | Eva Janošková | cs_CZ |
dc.subject | Dana Puchnarová | cs_CZ |
dc.subject | Emila Medková | cs_CZ |
dc.subject | Eva Kmentová | cs_CZ |
dc.title | Informelní projevy v díle vybraných českých umělkyň | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-06-19 | |
dc.description.department | Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Christian Art History | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 211050 | |
dc.title.translated | Informel expressions in the work of selected Czech female artists | en_US |
dc.contributor.referee | Vymazalová, Marie | |
dc.identifier.aleph | 002302359 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Christian Arts | en_US |
thesis.degree.discipline | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta::Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty::Institute of Christian Art History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Christian Arts | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce je zpracována jako studie, jež se zaměřuje na tvorbu vybraných umělkyň v stylovém médiu českého informelu. V úvodní kapitole je exponován český informel jednak ve vývojových souvislostech, jednak v kontextu uměleckém, kulturním a kulturně politickém. Jsou stanoveny jeho charakteristiky a připraven rámec pro jádro práce, v němž je informel uveden do souvislosti s výrazným prosazováním žen-umělkyň v daném období. V následující kapitole je formou stručných medailonů představeno sedm vybraných výtvarnic. Srovnávací analýza jejich informelních projevů je shrnuta v závěrečné kapitole v typologii pojetí informelu, jež se v díle zvolených umělkyň projevují, a studie se snaží argumentovaně odpovědět na otázky, proč se informelu věnovaly právě vybrané umělkyně. Klíčová slova informel, umělkyně, umění 20. století, Zorka Ságlová, Ludmila Padrtová, Pavla Mautnerová, Eva Janošková, Dana Puchnarová, Emila Medková, Eva Kmentová | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis is written as a study focused on artworks of selected female artists, who worked in the style of Czech informel. In the introductory chapter Czech informel is exposed firstly in the context of development and secondly in the artistic, cultural and culturepolitical context. Major characteristics of informel are set there and the framework for the main topic of the work is prepared, in which there is an information about the significant promotion of female artists in particular time period. In the following chapters, the selection of seven female artists is briefly presented. The study also tries to answer the question why did chosen artists prefered informel rather than any other artistic style for their work. Keywords informel, female artists, Art of 20th Century, Zorka Ságlová, Ludmila Padrtová, Pavla Mautnerová, Eva Janošková, Dana Puchnarová, Emila Medková, Eva Kmentová | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990023023590106986 | |