Zobrazit minimální záznam

Didaktická tradice: napravené hrdinky v románech Fanny Burney
dc.contributor.advisorNováková, Soňa
dc.creatorBurešová, Zuzana
dc.date.accessioned2019-11-14T10:48:47Z
dc.date.available2019-11-14T10:48:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111997
dc.description.abstractThe History of Young Lady's Entrance into the World an influential author of women's literature in the late 18 discussion of the novel's narrative mode and the heroine's social development, family The second chapter is dedicated to Burney's next novel, the parallels in the heroines' circumstances are obvious. The final part summarizes the progress of Burney' lessons and the didactic message of these ''guides'' that were considered as good instructionsen_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá analýzou porovnání románů Evelína Cecílie (1796) napsané Fanny Burneyovou, která byla vlivnou autorkou ženské literatury na konci 18. století. Její romány jsou součástí didaktické tradice reformovaných hrdinek, která této době. Její hlavní postavy jsou vytvořeny převážně podle stejného vzoru jejich původu, finační situace a morální ctnosti. Co se ale mění je satirická kvalita jejích lekcí, jež reflektuje společnost té doby a nabývá narůstající intenzity a morálního povědomí. Hlavní částí této práce je analýza Evelíny. Tato sekce obsahuje diskuzi způsobu vyprávění tohoto románu a společenského vývoje, rodinné podmínky, mentorující postav finační situaci společně s jejím přístupem; s důrazem na satirický účel. V první kapitole, se soustředíme na různé nedorozumnění a trapné situace sloužící jako testy, které jsou nezbytné pro hrdinčin vývoj. Dále je komentována společenská kritika, která se projevuje na postavách, které obklopují Evelínu a pak je propojena s fiozofií 18. století vycházející myšlení Jean Wollstonecraftové, dvou významných osobností této doby. Druhá kapitola je věnována Burneyové dalšího románu, Cecília. Kapitola dodržuje analogickou strukturu té předchozí a zabývá se problematikou relevantní k románu, protože tentokrát se autorka zabývá komercializací spíše než...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectFanny Burney|anglický román|anglická literatura 18. století|tradice napravených hrdinek|autorky 18. a 19. stoletícs_CZ
dc.subjectFanny Burney|English novel|Eighteenth century English literature|reformed heroines tradition|18th and 19th century women writersen_US
dc.titleThe Didactic Tradition: Reformed Heroines in Fanny Burney's novelsen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-05
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId207994
dc.title.translatedDidaktická tradice: napravené hrdinky v románech Fanny Burneycs_CZ
dc.contributor.refereeBeran, Zdeněk
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá analýzou porovnání románů Evelína Cecílie (1796) napsané Fanny Burneyovou, která byla vlivnou autorkou ženské literatury na konci 18. století. Její romány jsou součástí didaktické tradice reformovaných hrdinek, která této době. Její hlavní postavy jsou vytvořeny převážně podle stejného vzoru jejich původu, finační situace a morální ctnosti. Co se ale mění je satirická kvalita jejích lekcí, jež reflektuje společnost té doby a nabývá narůstající intenzity a morálního povědomí. Hlavní částí této práce je analýza Evelíny. Tato sekce obsahuje diskuzi způsobu vyprávění tohoto románu a společenského vývoje, rodinné podmínky, mentorující postav finační situaci společně s jejím přístupem; s důrazem na satirický účel. V první kapitole, se soustředíme na různé nedorozumnění a trapné situace sloužící jako testy, které jsou nezbytné pro hrdinčin vývoj. Dále je komentována společenská kritika, která se projevuje na postavách, které obklopují Evelínu a pak je propojena s fiozofií 18. století vycházející myšlení Jean Wollstonecraftové, dvou významných osobností této doby. Druhá kapitola je věnována Burneyové dalšího románu, Cecília. Kapitola dodržuje analogickou strukturu té předchozí a zabývá se problematikou relevantní k románu, protože tentokrát se autorka zabývá komercializací spíše než...cs_CZ
uk.abstract.enThe History of Young Lady's Entrance into the World an influential author of women's literature in the late 18 discussion of the novel's narrative mode and the heroine's social development, family The second chapter is dedicated to Burney's next novel, the parallels in the heroines' circumstances are obvious. The final part summarizes the progress of Burney' lessons and the didactic message of these ''guides'' that were considered as good instructionsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
thesis.grade.code3


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV