Zobrazit minimální záznam

Shrines as a Part of a Zoological Garden Display: The Case of Prague Zoo
dc.contributor.advisorChlup, Radek
dc.creatorVálková, Táňa
dc.date.accessioned2019-11-11T09:50:20Z
dc.date.available2019-11-11T09:50:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111757
dc.description.abstractThe thesis focuses on buildings that represent a "Hindu shrine" and a "Buddhist shrine" built in Prague Zoo in 2013 and several statues of deities that are situated in their proximity. The conception of the thesis is based on anthropological approaches to material culture that examine the importance of a specific setting where an object is situated. In this case, it is a zoological garden. I approach the zoo as a cultural institution with emphasis on its arranged material space. The first, more general part of the thesis presents the principles of composing zoos that can be encountered in their spaces. I show that the Prague Zoo shrines are only one of many allusions to "other cultures" or "traditional cultures" that are situated in zoological gardens and that their institutional place is ambiguous, between an exhibited artefact, an authentic thing, and an inauthentic imitation, a part of a scene. For future exploration into the sources of the poetics of their adaptation, I suggest the concept of imaginaries, borrowed from the field of anthropology of tourism. The second part is based on my observations and interview with some of the makers of the shrines. I present the intentions behind the creation of the shrines and the diverse responses they induce in visitors.en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá stavbami představujícími "hinduistickou a buddhistickou svatyni", vytvořenými v Zoo Praha v roce 2013, a několika sochami božstev, které se nachází v jejich blízkosti. Pojetí práce vychází z antropologických přístupů k materiální kultuře, které zkoumají význam specifického kontextu, ve kterém je objekt umístěný. V tomto případě jde o zoologickou zahradu. K zoo přistupuji jako ke kulturní instituci, s důrazem na její komponované, materiální prostředí. V první, obecné části práce představuji to, s jakými principy komponování zoo se v jejich prostředí můžeme setkat. Ukazuji tak, že svatyně jsou pouze jedním z mnoha odkazů na "jiné kultury" nebo "tradiční kultury" umístěných v zoologických zahradách a že jejich institucionální pozice je ambivalentní, mezi vystaveným artefaktem, autentickou věcí, a zároveň neautentickou nápodobou, součástí scény. K budoucímu zkoumání toho, z čeho čerpá poetika jejich zpracování, navrhuji koncept imaginárií, který vychází z oblasti antropologie turismu. Druhá část práce je založená na mém pozorování a na setkání s některými z tvůrců svatyní. Představuji záměry, s jakými byly svatyně stavěné, a různorodé odezvy, které vyvolávají u návštěvníků.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectzoologická zahrada|zoo|materiální kultura|svatyně|výstava|nápodoba|turismus|imagináriacs_CZ
dc.subjectzoological garden|zoo|material culture|shrine|exhibition|imitation|tourism|imaginariesen_US
dc.titleSvatyně jako součást expozice zoologické zahrady: Případ Zoo Prahacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-09
dc.description.departmentÚstav filosofie a religionistikycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Philosophy and Religious Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId188125
dc.title.translatedShrines as a Part of a Zoological Garden Display: The Case of Prague Zooen_US
dc.contributor.refereePehal, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineReligionistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineReligious Studiesen_US
thesis.degree.programPhilosophyen_US
thesis.degree.programFilozofiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav filosofie a religionistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Philosophy and Religious Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csReligionistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enReligious Studiesen_US
uk.degree-program.csFilozofiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilosophyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá stavbami představujícími "hinduistickou a buddhistickou svatyni", vytvořenými v Zoo Praha v roce 2013, a několika sochami božstev, které se nachází v jejich blízkosti. Pojetí práce vychází z antropologických přístupů k materiální kultuře, které zkoumají význam specifického kontextu, ve kterém je objekt umístěný. V tomto případě jde o zoologickou zahradu. K zoo přistupuji jako ke kulturní instituci, s důrazem na její komponované, materiální prostředí. V první, obecné části práce představuji to, s jakými principy komponování zoo se v jejich prostředí můžeme setkat. Ukazuji tak, že svatyně jsou pouze jedním z mnoha odkazů na "jiné kultury" nebo "tradiční kultury" umístěných v zoologických zahradách a že jejich institucionální pozice je ambivalentní, mezi vystaveným artefaktem, autentickou věcí, a zároveň neautentickou nápodobou, součástí scény. K budoucímu zkoumání toho, z čeho čerpá poetika jejich zpracování, navrhuji koncept imaginárií, který vychází z oblasti antropologie turismu. Druhá část práce je založená na mém pozorování a na setkání s některými z tvůrců svatyní. Představuji záměry, s jakými byly svatyně stavěné, a různorodé odezvy, které vyvolávají u návštěvníků.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on buildings that represent a "Hindu shrine" and a "Buddhist shrine" built in Prague Zoo in 2013 and several statues of deities that are situated in their proximity. The conception of the thesis is based on anthropological approaches to material culture that examine the importance of a specific setting where an object is situated. In this case, it is a zoological garden. I approach the zoo as a cultural institution with emphasis on its arranged material space. The first, more general part of the thesis presents the principles of composing zoos that can be encountered in their spaces. I show that the Prague Zoo shrines are only one of many allusions to "other cultures" or "traditional cultures" that are situated in zoological gardens and that their institutional place is ambiguous, between an exhibited artefact, an authentic thing, and an inauthentic imitation, a part of a scene. For future exploration into the sources of the poetics of their adaptation, I suggest the concept of imaginaries, borrowed from the field of anthropology of tourism. The second part is based on my observations and interview with some of the makers of the shrines. I present the intentions behind the creation of the shrines and the diverse responses they induce in visitors.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav filosofie a religionistikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV