Zobrazit minimální záznam

Italian renaissance drawings of 1500-1520 in the national collections of the bohemian crown lands
dc.contributor.advisorZlatohlávek, Martin
dc.creatorBenčová, Monika
dc.date.accessioned2017-04-04T12:49:06Z
dc.date.available2017-04-04T12:49:06Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/11170
dc.description.abstractResumé Bakalářská práce se zabývá "Italskou renesanční kresbou z let 1500-1520 ve veřejných sbírkách zemí Koruny české". Tato práce seznamuje se situací prvních dvou desetiletí 16. století. V průběhu těchto let se změnilo postavení jednotlivých měst (škol) pod vlivem politické situace. Benátky, rozvíjející se jako nezávislé a svébytné město, zlepšilo svojí pozici jako kulturního centra. Na krátkou dobu se na vrchol dostalo i město Řím, a to za papeže Julia II., který chtěl vytvořit jedinečný ohromující soubor umělecké tvorby. Takováto ambice vyžadovala přítomnost mnoha významných umělců. V českých sbírkách se k časovému rozmezí mezi lety 1500-1520 nachází 16 kreseb od 13 umělců, kteří náleželi do různých uměleckých škol: z florentské školy Filippino Lippiho a Andrea del Sarto; z cremonské školy Boccaccio Boccaccino, Francesco Casella, a třetí umělec z Cremony Tommaso Aleni; z Benátek Giovanni Bellini a Sebastiano del Piombo; ze severní Itálie (Bologna, Lombardie) Amico Aspertini, Marcantio Raimondi a neznámý autor (zv. Lombardský anonym); poslední je umělecká tvorba v Římě - Raffael a Baldassare Peruzzi. Na konec jsou popsané dvě studie ženských postav, dosud nepublikovaných, od neznámého autora (uváděný jako Kreslíř 1. poloviny 16. století). Hlavní zájem je zejména kladen na studium kreseb, pro kompletní...cs_CZ
dc.description.abstractThe work focuses on "Italian Renaissance Drawings from Years 1500-1520 in the Public Czech Collections". It describes the situation at the beginning of 16th century, including first two decades of the time. During those years the position of particular towns changed especially due to political situation. For a short time, Rome came on the top, too. It was under the pope Julius II., who tried to form and collect a unique set of artistic works. This ambition requested the presence of many significant artists. There are 16 drawings by 13 artists from that period in the Czech collection. These artists belonged to the different artistic schools: Filippino Lippi and Andrea del Sarto are from the Florentine school; Boccaccio Boccaccino, Francesco Casella and Tommaso Aleni from Cremona; Giovanni Bellini and Sebastian del Piombo from Venice; Amico Aspertini, Marcantio Raimondi and an anonymous artist came from the North Italy (Bologna); the last artists came from Rome: Raffael and Baldassare Peruzzi. In the end, two drawings of female figure (never published before) by an unknown author (called drawer of the first half of 16th century) are described. The main concern is set to a study of drawings (for a complete review it is supplied with a short biography of each artist), which are sorted according artistic...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleItalská renesanční kresba z let 1500-1520 ve veřejných sbírkách zemí Koruny českécs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-06-11
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId14969
dc.title.translatedItalian renaissance drawings of 1500-1520 in the national collections of the bohemian crown landsen_US
dc.contributor.refereeKropáček, Jiří
dc.identifier.aleph000591598
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csResumé Bakalářská práce se zabývá "Italskou renesanční kresbou z let 1500-1520 ve veřejných sbírkách zemí Koruny české". Tato práce seznamuje se situací prvních dvou desetiletí 16. století. V průběhu těchto let se změnilo postavení jednotlivých měst (škol) pod vlivem politické situace. Benátky, rozvíjející se jako nezávislé a svébytné město, zlepšilo svojí pozici jako kulturního centra. Na krátkou dobu se na vrchol dostalo i město Řím, a to za papeže Julia II., který chtěl vytvořit jedinečný ohromující soubor umělecké tvorby. Takováto ambice vyžadovala přítomnost mnoha významných umělců. V českých sbírkách se k časovému rozmezí mezi lety 1500-1520 nachází 16 kreseb od 13 umělců, kteří náleželi do různých uměleckých škol: z florentské školy Filippino Lippiho a Andrea del Sarto; z cremonské školy Boccaccio Boccaccino, Francesco Casella, a třetí umělec z Cremony Tommaso Aleni; z Benátek Giovanni Bellini a Sebastiano del Piombo; ze severní Itálie (Bologna, Lombardie) Amico Aspertini, Marcantio Raimondi a neznámý autor (zv. Lombardský anonym); poslední je umělecká tvorba v Římě - Raffael a Baldassare Peruzzi. Na konec jsou popsané dvě studie ženských postav, dosud nepublikovaných, od neznámého autora (uváděný jako Kreslíř 1. poloviny 16. století). Hlavní zájem je zejména kladen na studium kreseb, pro kompletní...cs_CZ
uk.abstract.enThe work focuses on "Italian Renaissance Drawings from Years 1500-1520 in the Public Czech Collections". It describes the situation at the beginning of 16th century, including first two decades of the time. During those years the position of particular towns changed especially due to political situation. For a short time, Rome came on the top, too. It was under the pope Julius II., who tried to form and collect a unique set of artistic works. This ambition requested the presence of many significant artists. There are 16 drawings by 13 artists from that period in the Czech collection. These artists belonged to the different artistic schools: Filippino Lippi and Andrea del Sarto are from the Florentine school; Boccaccio Boccaccino, Francesco Casella and Tommaso Aleni from Cremona; Giovanni Bellini and Sebastian del Piombo from Venice; Amico Aspertini, Marcantio Raimondi and an anonymous artist came from the North Italy (Bologna); the last artists came from Rome: Raffael and Baldassare Peruzzi. In the end, two drawings of female figure (never published before) by an unknown author (called drawer of the first half of 16th century) are described. The main concern is set to a study of drawings (for a complete review it is supplied with a short biography of each artist), which are sorted according artistic...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990005915980106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV