Dramaturgie českého nového cirkusu¨: Tvorba Elišky Brtnické
Dramaturgy of Czech New Circus: Eliška Brtnická's Work
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111517Identifikátory
SIS: 207455
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Christov, Petr
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Divadelní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra divadelní vědy
Datum obhajoby
9. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Nový cirkus|cirkus|inscenace nového cirkusu|dramaturgie|Eliška Brtnická|performance|Cirkus MlejnKlíčová slova (anglicky)
New circus|circus|contemporary circus performance|dramaturgy|Eliška Brtnická|performance|Cirkus MlejnBakalářská práce pojednává o dramaturgickém přístupu přední české artistky Elišky Brtnické k novému cirkusu a pokusí se její estetický přístup zasadit do širšího teoretického a historického kontextu českého nového cirkusu. Bakalářská práce zmapuje celkovou tvorbou performerky se zaměřením na analýzu inscenace Enola. Na základě kritických reflexí, studií v odborných periodikách a vlastní divácké zkušenosti se v práci pokusím popsat a analyzovat inscenační styl, jevištní akci, vizuální stránku a režijně-dramaturgickou práci na inscenaci.
This thesis examine the dramaturgical approach of famous Czech artist Eliška Bartnická to the contemporary circus. In addition, this paper elaborates on the wider range of teoretical and historical context of new circus and her work. The main focus is to analyse the staging of Enola. Based on critical reviews, relevant studies and own experience as an audience, this paper looks and analyze the staging style, action, specific visuals and the dramaturgical work of staging.