Zobrazit minimální záznam

Children's Behaviour on YouTube (10 - 12 years old)
dc.contributor.advisorSlussareff, Michaela
dc.creatorHryzbylová, Eva
dc.date.accessioned2020-08-19T09:47:20Z
dc.date.available2020-08-19T09:47:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111076
dc.description.abstractThe thesis presents findings regarding children activity in the online space, as well as contributes by its own research findings. The attention is focused on Czech children in the age group of 10-12 years. To be specific, the thesis focuses primarily on the type of content that children consume online, the way they consume it and the interference of advertising, while being online. The attention is paid also to parents' knowledge of activities that their children do online, as well as the extent of regulation parents apply on such activities. In the first part, the current knowledge of children's behaviour online and on YouTube is described. Also, relevant research outputs are presented. Special chapters are devoted to YouTube, including the YouTubers phenomenon, as well as to the protection of children in cyberspace. The research combines qualitative and quantitative techniques of observation and questionnaires. The thesis contributes to a better understanding of children's behaviour in the online space and it also presents new findings about the way Czech children use YouTube and for what purposes they use it, as well as about parents' engagement in their activities.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce představuje dosavadní zjištění o aktivitách dětí v online prostoru a přispívá vlastními zjištěními na základě provedeného výzkumu. Pozornost je zaměřena na české děti ve věkové skupině 10-12 let. Konkrétně se práce zaměřuje především na druh obsahu, který děti konzumují online, způsob, jakým děti daný obsah konzumují, a interferenci reklamy v průběhu procházení obsahu. Pozornost je věnována i povědomí rodičů o aktivitách dětí na internetu a míře regulace těchto aktivit ze strany rodičů. V teoretické části práce je popsán současný stav poznání týkající se chování dětí na internetu a na YouTube, zároveň jsou prezentovány výstupy z relevantních výzkumů. Samostatné kapitoly se věnují platformě YouTube včetně fenoménu YouTuberů a také ochraně dětí při pohybu v online prostoru. Vlastní výzkumná část kombinuje kvalitativní a kvantitativní metodu pozorování a metodu dotazníkového šetření. Práce přispívá k lepšímu porozumění chování dětí v online prostoru a přináší nové poznatky o tom, jakým způsobem a k čemu děti v České republice využívají službu YouTube a jak se v těchto aktivitách dětí angažují jejich rodiče.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectYouTube|děti|internet|online|reklama|sociální sítě|nevhodný obsah|rodiče|YouTubercs_CZ
dc.subjectYouTube|children|Internet|online|advertisement|social media|inappropriate content|parents|YouTuberen_US
dc.titleChování dětí ve věku 10 - 12 let na YouTubecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-09
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId175765
dc.title.translatedChildren's Behaviour on YouTube (10 - 12 years old)en_US
dc.contributor.refereeSedláček, Jakub
dc.identifier.aleph002295392
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce představuje dosavadní zjištění o aktivitách dětí v online prostoru a přispívá vlastními zjištěními na základě provedeného výzkumu. Pozornost je zaměřena na české děti ve věkové skupině 10-12 let. Konkrétně se práce zaměřuje především na druh obsahu, který děti konzumují online, způsob, jakým děti daný obsah konzumují, a interferenci reklamy v průběhu procházení obsahu. Pozornost je věnována i povědomí rodičů o aktivitách dětí na internetu a míře regulace těchto aktivit ze strany rodičů. V teoretické části práce je popsán současný stav poznání týkající se chování dětí na internetu a na YouTube, zároveň jsou prezentovány výstupy z relevantních výzkumů. Samostatné kapitoly se věnují platformě YouTube včetně fenoménu YouTuberů a také ochraně dětí při pohybu v online prostoru. Vlastní výzkumná část kombinuje kvalitativní a kvantitativní metodu pozorování a metodu dotazníkového šetření. Práce přispívá k lepšímu porozumění chování dětí v online prostoru a přináší nové poznatky o tom, jakým způsobem a k čemu děti v České republice využívají službu YouTube a jak se v těchto aktivitách dětí angažují jejich rodiče.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis presents findings regarding children activity in the online space, as well as contributes by its own research findings. The attention is focused on Czech children in the age group of 10-12 years. To be specific, the thesis focuses primarily on the type of content that children consume online, the way they consume it and the interference of advertising, while being online. The attention is paid also to parents' knowledge of activities that their children do online, as well as the extent of regulation parents apply on such activities. In the first part, the current knowledge of children's behaviour online and on YouTube is described. Also, relevant research outputs are presented. Special chapters are devoted to YouTube, including the YouTubers phenomenon, as well as to the protection of children in cyberspace. The research combines qualitative and quantitative techniques of observation and questionnaires. The thesis contributes to a better understanding of children's behaviour in the online space and it also presents new findings about the way Czech children use YouTube and for what purposes they use it, as well as about parents' engagement in their activities.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022953920106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV