Ora pro nobis. Litanie B. V. M. v pražské Loretě 1626 - 1784.
Ora pro nobis. The Litanies of B. V. M. in the Prague Loreto 1626 - 1784.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110543Identifikátory
SIS: 199429
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Vedoucí práce
Oponent práce
Kapsa, Václav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Hudební věda
Katedra / ústav / klinika
Ústav hudební vědy
Datum obhajoby
3. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Litanie|mariánský kult|pražská Loreta|hudba|rurální styl|kapucíniKlíčová slova (anglicky)
Litany|Marian cult|Prague Loreta|music|rural style|capuchins(česky) Práce se zaměřuje na praxi loretánských litanií v pražské Loretě v 17. a 18. století. V první části zkoumá loretánskou litanii v jejím zapojení do liturgie a dává ji do kontextu s dobovou reflexí mariánské spirituality. Ve druhé části zkoumá loretánské litanie z hudební sbírky Pražské lorety z fondu řádu kapucínů a z majetku rodiny Lobkowiczů. Protože některé zkoumané litanie mají redukované obsazení, rozšiřuje pohled o analýzu rurálního stylu zkoumáním tištěných sbírek venkovské hudby 18. století.
(in English): The thesis focuses on the Loreto litany in Loreto Prague in the 17th and 18th centuries. In the first part, it explores the Loreto litany in its involvement in the liturgy and puts it in context with the reflection of Marian spirituality. The second part examines Loreto litany from the Prague Loreto music collection from the property of Capuchin Order and from the property of the Lobkowicz family. Because some litany have a reduced setting, it extends the view of rural style analysis by examining printed collections of 18th century rural music.