dc.contributor.advisor | Ševčík, Miloš | |
dc.creator | Novák, Hugo | |
dc.date.accessioned | 2019-10-20T19:11:38Z | |
dc.date.available | 2019-10-20T19:11:38Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/110502 | |
dc.description.abstract | Předložená práce tematizuje přístup k umění malby jako transduktivnímu pohybu dění, který vyjadřuje svůj virtuální rozměr prostřednictvím jeho aktualizace. Tedy takový přístup, kdy na základě vyjádření vlastního vznikání malba přivádí nekonečnost do svého konečného rozvrhu. Záměrem práce bude nejen pokus o porozumění malbě jako reálnému procesu tvorby prostřednictvím takto chápané transduktivní situace, ale také předvedení tohoto jejího rozměru v činnosti, přiblížení se k roznětce explozivní nálože, která alespoň částečně naruší tradované mínění a představy o malířském umění uvažovaném na základě pevně určených pravidel a kategorií. V první kapitole ukážeme, jak se absolutně deteritorializovaný znak-částice objevuje v malbě současně jako vyjádření a konstrukce roviny konzistence, která má zároveň konečné a nekonečné rozměry. V druhé kapitole se budeme věnovat působení tohoto transduktivního rozvrhu v souvislosti s procesem chaosmoze jako kompozici aktuálního a virtuálního, jež se zde vzájemně určují svými imanentními podmínkami. V poslední kapitole se budeme zabývat způsobem, jak se tyto transduktivní vztahy realizují v oblasti reálné umělecké praxe, kdy nás zkoumání tohoto procesu přivede nejen do přímého kontaktu s malířským dílem konkrétního umělce, ale zároveň nám umožní některé obecné interpretace... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This work deals with the approach to the art of painting as a transductive movement of events that expresses its virtual dimension through an updating process. It is an approach whereby, based on the expression of its own origin, a painting brings infinity to its finite form. The aim of this work will be to not only attempt to understand painting as a real process of creation by means of the transductive dimension that is thus perceived, but also to demonstrate this dimension in action and approach the igniter of an explosive charge that will, at least partially, disrupt (and dissolve) the traditional conceits and ideas about the art of painting that are based on fixed rules and categories. In the first chapter, we show how the absolutely deterritorialised sign-particle appears in painting as both an expression and construction of a plane of immanence that has both finite and infinite dimensions. In the second chapter, we will focus on the effect of this transductive form in experiencing a work of art, where this experience is primarily associated with true reality and is determined by its real and immanent conditions. In the last chapter, we will look at how these transductive relationships are realized in real art practice, where exploring this process will bring us not only into direct contact with the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | art of painting|real and immanent conditions of creation | en_US |
dc.subject | malířské umění|reálné a imanentní podmínky tvorby | cs_CZ |
dc.title | Transduktivní pohyb dění mezi chaosem a řádem | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-09-12 | |
dc.description.department | Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Aestetics | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 184965 | |
dc.title.translated | Transductive movement of events between chaos and order | en_US |
dc.contributor.referee | Zuska, Vlastimil | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Estetika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Aesthetics | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra estetiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Aestetics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Estetika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Aesthetics | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Předložená práce tematizuje přístup k umění malby jako transduktivnímu pohybu dění, který vyjadřuje svůj virtuální rozměr prostřednictvím jeho aktualizace. Tedy takový přístup, kdy na základě vyjádření vlastního vznikání malba přivádí nekonečnost do svého konečného rozvrhu. Záměrem práce bude nejen pokus o porozumění malbě jako reálnému procesu tvorby prostřednictvím takto chápané transduktivní situace, ale také předvedení tohoto jejího rozměru v činnosti, přiblížení se k roznětce explozivní nálože, která alespoň částečně naruší tradované mínění a představy o malířském umění uvažovaném na základě pevně určených pravidel a kategorií. V první kapitole ukážeme, jak se absolutně deteritorializovaný znak-částice objevuje v malbě současně jako vyjádření a konstrukce roviny konzistence, která má zároveň konečné a nekonečné rozměry. V druhé kapitole se budeme věnovat působení tohoto transduktivního rozvrhu v souvislosti s procesem chaosmoze jako kompozici aktuálního a virtuálního, jež se zde vzájemně určují svými imanentními podmínkami. V poslední kapitole se budeme zabývat způsobem, jak se tyto transduktivní vztahy realizují v oblasti reálné umělecké praxe, kdy nás zkoumání tohoto procesu přivede nejen do přímého kontaktu s malířským dílem konkrétního umělce, ale zároveň nám umožní některé obecné interpretace... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work deals with the approach to the art of painting as a transductive movement of events that expresses its virtual dimension through an updating process. It is an approach whereby, based on the expression of its own origin, a painting brings infinity to its finite form. The aim of this work will be to not only attempt to understand painting as a real process of creation by means of the transductive dimension that is thus perceived, but also to demonstrate this dimension in action and approach the igniter of an explosive charge that will, at least partially, disrupt (and dissolve) the traditional conceits and ideas about the art of painting that are based on fixed rules and categories. In the first chapter, we show how the absolutely deterritorialised sign-particle appears in painting as both an expression and construction of a plane of immanence that has both finite and infinite dimensions. In the second chapter, we will focus on the effect of this transductive form in experiencing a work of art, where this experience is primarily associated with true reality and is determined by its real and immanent conditions. In the last chapter, we will look at how these transductive relationships are realized in real art practice, where exploring this process will bring us not only into direct contact with the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |