Zobrazit minimální záznam

Transductive movement of events between chaos and order
dc.contributor.advisorŠevčík, Miloš
dc.creatorNovák, Hugo
dc.date.accessioned2019-10-20T19:11:38Z
dc.date.available2019-10-20T19:11:38Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110502
dc.description.abstractPředložená práce tematizuje přístup k umění malby jako transduktivnímu pohybu dění, který vyjadřuje svůj virtuální rozměr prostřednictvím jeho aktualizace. Tedy takový přístup, kdy na základě vyjádření vlastního vznikání malba přivádí nekonečnost do svého konečného rozvrhu. Záměrem práce bude nejen pokus o porozumění malbě jako reálnému procesu tvorby prostřednictvím takto chápané transduktivní situace, ale také předvedení tohoto jejího rozměru v činnosti, přiblížení se k roznětce explozivní nálože, která alespoň částečně naruší tradované mínění a představy o malířském umění uvažovaném na základě pevně určených pravidel a kategorií. V první kapitole ukážeme, jak se absolutně deteritorializovaný znak-částice objevuje v malbě současně jako vyjádření a konstrukce roviny konzistence, která má zároveň konečné a nekonečné rozměry. V druhé kapitole se budeme věnovat působení tohoto transduktivního rozvrhu v souvislosti s procesem chaosmoze jako kompozici aktuálního a virtuálního, jež se zde vzájemně určují svými imanentními podmínkami. V poslední kapitole se budeme zabývat způsobem, jak se tyto transduktivní vztahy realizují v oblasti reálné umělecké praxe, kdy nás zkoumání tohoto procesu přivede nejen do přímého kontaktu s malířským dílem konkrétního umělce, ale zároveň nám umožní některé obecné interpretace...cs_CZ
dc.description.abstractThis work deals with the approach to the art of painting as a transductive movement of events that expresses its virtual dimension through an updating process. It is an approach whereby, based on the expression of its own origin, a painting brings infinity to its finite form. The aim of this work will be to not only attempt to understand painting as a real process of creation by means of the transductive dimension that is thus perceived, but also to demonstrate this dimension in action and approach the igniter of an explosive charge that will, at least partially, disrupt (and dissolve) the traditional conceits and ideas about the art of painting that are based on fixed rules and categories. In the first chapter, we show how the absolutely deterritorialised sign-particle appears in painting as both an expression and construction of a plane of immanence that has both finite and infinite dimensions. In the second chapter, we will focus on the effect of this transductive form in experiencing a work of art, where this experience is primarily associated with true reality and is determined by its real and immanent conditions. In the last chapter, we will look at how these transductive relationships are realized in real art practice, where exploring this process will bring us not only into direct contact with the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectart of painting|real and immanent conditions of creationen_US
dc.subjectmalířské umění|reálné a imanentní podmínky tvorbycs_CZ
dc.titleTransduktivní pohyb dění mezi chaosem a řádemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-12
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId184965
dc.title.translatedTransductive movement of events between chaos and orderen_US
dc.contributor.refereeZuska, Vlastimil
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředložená práce tematizuje přístup k umění malby jako transduktivnímu pohybu dění, který vyjadřuje svůj virtuální rozměr prostřednictvím jeho aktualizace. Tedy takový přístup, kdy na základě vyjádření vlastního vznikání malba přivádí nekonečnost do svého konečného rozvrhu. Záměrem práce bude nejen pokus o porozumění malbě jako reálnému procesu tvorby prostřednictvím takto chápané transduktivní situace, ale také předvedení tohoto jejího rozměru v činnosti, přiblížení se k roznětce explozivní nálože, která alespoň částečně naruší tradované mínění a představy o malířském umění uvažovaném na základě pevně určených pravidel a kategorií. V první kapitole ukážeme, jak se absolutně deteritorializovaný znak-částice objevuje v malbě současně jako vyjádření a konstrukce roviny konzistence, která má zároveň konečné a nekonečné rozměry. V druhé kapitole se budeme věnovat působení tohoto transduktivního rozvrhu v souvislosti s procesem chaosmoze jako kompozici aktuálního a virtuálního, jež se zde vzájemně určují svými imanentními podmínkami. V poslední kapitole se budeme zabývat způsobem, jak se tyto transduktivní vztahy realizují v oblasti reálné umělecké praxe, kdy nás zkoumání tohoto procesu přivede nejen do přímého kontaktu s malířským dílem konkrétního umělce, ale zároveň nám umožní některé obecné interpretace...cs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with the approach to the art of painting as a transductive movement of events that expresses its virtual dimension through an updating process. It is an approach whereby, based on the expression of its own origin, a painting brings infinity to its finite form. The aim of this work will be to not only attempt to understand painting as a real process of creation by means of the transductive dimension that is thus perceived, but also to demonstrate this dimension in action and approach the igniter of an explosive charge that will, at least partially, disrupt (and dissolve) the traditional conceits and ideas about the art of painting that are based on fixed rules and categories. In the first chapter, we show how the absolutely deterritorialised sign-particle appears in painting as both an expression and construction of a plane of immanence that has both finite and infinite dimensions. In the second chapter, we will focus on the effect of this transductive form in experiencing a work of art, where this experience is primarily associated with true reality and is determined by its real and immanent conditions. In the last chapter, we will look at how these transductive relationships are realized in real art practice, where exploring this process will bring us not only into direct contact with the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV