Zobrazit minimální záznam

Psychological aspects of education highly gifted children educated in special and common classes
dc.contributor.advisorMorávková Krejčová, Lenka
dc.creatorKojanová, Barbora
dc.date.accessioned2019-10-18T13:39:05Z
dc.date.available2019-10-18T13:39:05Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110390
dc.description.abstractThe diploma thesis aims to map creativity and motivation for learning in highly gifted children educated in common and special classes of primary schools. The theoretical part deals with giftedness, characteristics of gifted children, their identification, ways of education, and it also deals with creativity and motivation. In the empirical part, creativity and motivation of children were compared quantitatively, using data of highly gifted children educated in special classes, and the highly gifted children who attend common classes. The results showed that two factors of creativity, i.e. fluency and flexibility, are comparable in both groups. Factors of originality and elaboration appeared slightly higher in the group of children educated in regular classes. The external motivation was slightly higher among gifted the children educated in special classes. The need for success is higher in the group of children in common classes. In contrast, the fear of failure is higher in the group of children educated in special classes.en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce mapuje kreativitu a motivaci k učení u mimořádně nadaných dětí vzdělávaných v běžných a speciálních třídách ZŠ. Teoretická část se zabývá nadáním, charakteristikami nadaných dětí, jejich identifikací, způsoby vzdělávání, a také se věnuje kreativitě a motivaci. V empirické části byla kvantitativně porovnávána kreativita a motivace mimořádně nadaných dětí vzdělávaných ve speciálních třídách pro tyto žáky, s mimořádně nadanými dětmi, které navštěvují běžné třídy ZŠ. Výsledky ukázaly, že dva faktory kreativity, tedy fluence a flexibilita, jsou u obou sledovaných skupin srovnatelné. Faktory originality a elaborace se ukázaly mírně vyšší u skupiny dětí vzdělávaných v běžných třídách. Vnitřní i identifikovaná motivace je vyšší u skupiny dětí vzdělávaných v běžných třídách. Vnější motivace se naopak ukázala mírně vyšší u skupiny dětí vzdělávaných ve speciálních třídách. Potřeba úspěšného výkonu je vyšší u skupiny dětí vzdělávaných v běžných třídách. Oproti tomu potřeba vyhnutí se neúspěchu je vyšší u skupiny dětí vzdělávaných ve speciálních třídách.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectNadané děti|Speciální a běžné třídy|Kreativita|Motivacecs_CZ
dc.subjectGifted children|Special and common classes|Creativity|Motivationen_US
dc.titlePsychologické souvislosti edukace mimořádně nadaných dětí vzdělávaných ve speciálních a běžných třídáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-04
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId202637
dc.title.translatedPsychological aspects of education highly gifted children educated in special and common classesen_US
dc.contributor.refereeMertin, Václav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce mapuje kreativitu a motivaci k učení u mimořádně nadaných dětí vzdělávaných v běžných a speciálních třídách ZŠ. Teoretická část se zabývá nadáním, charakteristikami nadaných dětí, jejich identifikací, způsoby vzdělávání, a také se věnuje kreativitě a motivaci. V empirické části byla kvantitativně porovnávána kreativita a motivace mimořádně nadaných dětí vzdělávaných ve speciálních třídách pro tyto žáky, s mimořádně nadanými dětmi, které navštěvují běžné třídy ZŠ. Výsledky ukázaly, že dva faktory kreativity, tedy fluence a flexibilita, jsou u obou sledovaných skupin srovnatelné. Faktory originality a elaborace se ukázaly mírně vyšší u skupiny dětí vzdělávaných v běžných třídách. Vnitřní i identifikovaná motivace je vyšší u skupiny dětí vzdělávaných v běžných třídách. Vnější motivace se naopak ukázala mírně vyšší u skupiny dětí vzdělávaných ve speciálních třídách. Potřeba úspěšného výkonu je vyšší u skupiny dětí vzdělávaných v běžných třídách. Oproti tomu potřeba vyhnutí se neúspěchu je vyšší u skupiny dětí vzdělávaných ve speciálních třídách.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis aims to map creativity and motivation for learning in highly gifted children educated in common and special classes of primary schools. The theoretical part deals with giftedness, characteristics of gifted children, their identification, ways of education, and it also deals with creativity and motivation. In the empirical part, creativity and motivation of children were compared quantitatively, using data of highly gifted children educated in special classes, and the highly gifted children who attend common classes. The results showed that two factors of creativity, i.e. fluency and flexibility, are comparable in both groups. Factors of originality and elaboration appeared slightly higher in the group of children educated in regular classes. The external motivation was slightly higher among gifted the children educated in special classes. The need for success is higher in the group of children in common classes. In contrast, the fear of failure is higher in the group of children educated in special classes.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV