dc.contributor.advisor | Gráf, Tomáš | |
dc.creator | Pylypiuk, Anna | |
dc.date.accessioned | 2019-07-10T14:44:42Z | |
dc.date.available | 2019-07-10T14:44:42Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/107690 | |
dc.description.abstract | Vyplněné pauzy v žákovské a rodilé angličtině Abstrakt Tato bakalářská práce analyzuje vyplněné pauzy jako jev váhání v řeči rodilých a pokročilých mluvčích anglického jazyka. Cílem práce je prozkoumat fenomén vyplněných pauz, konkrétně vztah mezi pozicemi vyplněných pauz ve větách a rolí, které nesou. Jedním ze záměru práce je analýza vyplněných pauz jako strategie řízení řeči. Srovnávací mezi jazyková analýza bude jednou z hlavních metod používaných v práci. Výzkum je založen na korpusu LOCNEC, který je vybudován na transkripcích rozhovorů s rodilými mluvčími angličtiny a na paralelním korpusu LINDSEI_CZ, který obsahuje transkripce projevů českých studentů angličtiny. Pro účely výzkumu byli z každého korpusu náhodně vybráni 5 mluvčí. Jejich přepsaná řeč byla zkoumána pro případy vyplněných pauz, ty, které jsou analyzovány v práci, jsou následující: er, erm, eh, em a mm. Velikost přepsaných rozhovorů v LOCNEC je 9 261 tokenů a v LINDSEI_CZ - 10 048 tokenů. Ve studii bylo identifikováno 1 324 případů použití vyplněných pauz v rodilé a žákovské angličtině: 656 výskytů vyplněných pauz v analyzované datové sadě LOCNEC a 668 v LINDSEI_CZ. Výsledky výzkumu poskytují informace o distribuce vyplněných pauz, frekvence jejich jednotlivých výskytů, o konkrétních pozicích zmíněných pauz ve větě a jejich vztahu k... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Filled pauses in learner and native English Abstract Current BA thesis targets to study filled pauses as a hesitation phenomenon in the speech of native and advanced non-native speakers of English. The aim of the thesis is to investigate the phenomenon of filled pauses, specifically the relation between the positions of the filled pauses in the sentences and clauses, and the roles they carry. One of the objectives of the work is to analyse filled pauses as a speech management strategy. Comparative interlanguage analysis is going to be one of the main methods employed in the paper. The research is based on the corpus LOCNEC, which is based on the transcriptions of interviews with native speakers of English and on the parallel corpus LINDSEI_CZ, which contains transcriptions of speech of Czech learners of English. For the purpose of the research, from each corpus were randomly selected 5 speakers. Their transcribed speech was examined for the instances of filled pauses, the ones that are analysed in the work are the following: er, erm, eh, em and mm. The size of the transcribed interviews in LOCNEC is 9,261 tokens, and in LINDSEI_CZ it comprises 10,048 tokens. In the study were identified 1,324 instances of filled pauses' use in the native and learner English: 656 occurrences of FPs in the analysed LOCNEC... | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | pause|pausology|filled pauses|hesitation phenomenon|corpus|methodology|procedure of coding|corpus linguistics|second language acquisition|learner corpus|LINDSEI|LOCNEC | en_US |
dc.subject | pauze|pauzologie|vyplněné pauzy|fenomén váhavosti|korpus|metodologie|postup značkování|korpusová lingvistika|osvojování druhého jazyka|korpus žáků|LINDSEI|LOCNEC | cs_CZ |
dc.title | Filled pauses in learner and native English | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-06-17 | |
dc.description.department | Department of the English Language and ELT Methodology | en_US |
dc.description.department | Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 191076 | |
dc.title.translated | Vyplněné pauzy v žákovské a rodilé angličtině | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Jiránková, Lucie | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | English and American Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
thesis.degree.program | English and American Studies | en_US |
thesis.degree.program | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | English and American Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | English and American Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Vyplněné pauzy v žákovské a rodilé angličtině Abstrakt Tato bakalářská práce analyzuje vyplněné pauzy jako jev váhání v řeči rodilých a pokročilých mluvčích anglického jazyka. Cílem práce je prozkoumat fenomén vyplněných pauz, konkrétně vztah mezi pozicemi vyplněných pauz ve větách a rolí, které nesou. Jedním ze záměru práce je analýza vyplněných pauz jako strategie řízení řeči. Srovnávací mezi jazyková analýza bude jednou z hlavních metod používaných v práci. Výzkum je založen na korpusu LOCNEC, který je vybudován na transkripcích rozhovorů s rodilými mluvčími angličtiny a na paralelním korpusu LINDSEI_CZ, který obsahuje transkripce projevů českých studentů angličtiny. Pro účely výzkumu byli z každého korpusu náhodně vybráni 5 mluvčí. Jejich přepsaná řeč byla zkoumána pro případy vyplněných pauz, ty, které jsou analyzovány v práci, jsou následující: er, erm, eh, em a mm. Velikost přepsaných rozhovorů v LOCNEC je 9 261 tokenů a v LINDSEI_CZ - 10 048 tokenů. Ve studii bylo identifikováno 1 324 případů použití vyplněných pauz v rodilé a žákovské angličtině: 656 výskytů vyplněných pauz v analyzované datové sadě LOCNEC a 668 v LINDSEI_CZ. Výsledky výzkumu poskytují informace o distribuce vyplněných pauz, frekvence jejich jednotlivých výskytů, o konkrétních pozicích zmíněných pauz ve větě a jejich vztahu k... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Filled pauses in learner and native English Abstract Current BA thesis targets to study filled pauses as a hesitation phenomenon in the speech of native and advanced non-native speakers of English. The aim of the thesis is to investigate the phenomenon of filled pauses, specifically the relation between the positions of the filled pauses in the sentences and clauses, and the roles they carry. One of the objectives of the work is to analyse filled pauses as a speech management strategy. Comparative interlanguage analysis is going to be one of the main methods employed in the paper. The research is based on the corpus LOCNEC, which is based on the transcriptions of interviews with native speakers of English and on the parallel corpus LINDSEI_CZ, which contains transcriptions of speech of Czech learners of English. For the purpose of the research, from each corpus were randomly selected 5 speakers. Their transcribed speech was examined for the instances of filled pauses, the ones that are analysed in the work are the following: er, erm, eh, em and mm. The size of the transcribed interviews in LOCNEC is 9,261 tokens, and in LINDSEI_CZ it comprises 10,048 tokens. In the study were identified 1,324 instances of filled pauses' use in the native and learner English: 656 occurrences of FPs in the analysed LOCNEC... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |