Zobrazit minimální záznam

Vyplněné pauzy v žákovské a rodilé angličtině
dc.contributor.advisorGráf, Tomáš
dc.creatorPylypiuk, Anna
dc.date.accessioned2019-07-10T14:44:42Z
dc.date.available2019-07-10T14:44:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107690
dc.description.abstractVyplněné pauzy v žákovské a rodilé angličtině Abstrakt Tato bakalářská práce analyzuje vyplněné pauzy jako jev váhání v řeči rodilých a pokročilých mluvčích anglického jazyka. Cílem práce je prozkoumat fenomén vyplněných pauz, konkrétně vztah mezi pozicemi vyplněných pauz ve větách a rolí, které nesou. Jedním ze záměru práce je analýza vyplněných pauz jako strategie řízení řeči. Srovnávací mezi jazyková analýza bude jednou z hlavních metod používaných v práci. Výzkum je založen na korpusu LOCNEC, který je vybudován na transkripcích rozhovorů s rodilými mluvčími angličtiny a na paralelním korpusu LINDSEI_CZ, který obsahuje transkripce projevů českých studentů angličtiny. Pro účely výzkumu byli z každého korpusu náhodně vybráni 5 mluvčí. Jejich přepsaná řeč byla zkoumána pro případy vyplněných pauz, ty, které jsou analyzovány v práci, jsou následující: er, erm, eh, em a mm. Velikost přepsaných rozhovorů v LOCNEC je 9 261 tokenů a v LINDSEI_CZ - 10 048 tokenů. Ve studii bylo identifikováno 1 324 případů použití vyplněných pauz v rodilé a žákovské angličtině: 656 výskytů vyplněných pauz v analyzované datové sadě LOCNEC a 668 v LINDSEI_CZ. Výsledky výzkumu poskytují informace o distribuce vyplněných pauz, frekvence jejich jednotlivých výskytů, o konkrétních pozicích zmíněných pauz ve větě a jejich vztahu k...cs_CZ
dc.description.abstractFilled pauses in learner and native English Abstract Current BA thesis targets to study filled pauses as a hesitation phenomenon in the speech of native and advanced non-native speakers of English. The aim of the thesis is to investigate the phenomenon of filled pauses, specifically the relation between the positions of the filled pauses in the sentences and clauses, and the roles they carry. One of the objectives of the work is to analyse filled pauses as a speech management strategy. Comparative interlanguage analysis is going to be one of the main methods employed in the paper. The research is based on the corpus LOCNEC, which is based on the transcriptions of interviews with native speakers of English and on the parallel corpus LINDSEI_CZ, which contains transcriptions of speech of Czech learners of English. For the purpose of the research, from each corpus were randomly selected 5 speakers. Their transcribed speech was examined for the instances of filled pauses, the ones that are analysed in the work are the following: er, erm, eh, em and mm. The size of the transcribed interviews in LOCNEC is 9,261 tokens, and in LINDSEI_CZ it comprises 10,048 tokens. In the study were identified 1,324 instances of filled pauses' use in the native and learner English: 656 occurrences of FPs in the analysed LOCNEC...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpause|pausology|filled pauses|hesitation phenomenon|corpus|methodology|procedure of coding|corpus linguistics|second language acquisition|learner corpus|LINDSEI|LOCNECen_US
dc.subjectpauze|pauzologie|vyplněné pauzy|fenomén váhavosti|korpus|metodologie|postup značkování|korpusová lingvistika|osvojování druhého jazyka|korpus žáků|LINDSEI|LOCNECcs_CZ
dc.titleFilled pauses in learner and native Englishen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-17
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId191076
dc.title.translatedVyplněné pauzy v žákovské a rodilé angličtiněcs_CZ
dc.contributor.refereeJiránková, Lucie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVyplněné pauzy v žákovské a rodilé angličtině Abstrakt Tato bakalářská práce analyzuje vyplněné pauzy jako jev váhání v řeči rodilých a pokročilých mluvčích anglického jazyka. Cílem práce je prozkoumat fenomén vyplněných pauz, konkrétně vztah mezi pozicemi vyplněných pauz ve větách a rolí, které nesou. Jedním ze záměru práce je analýza vyplněných pauz jako strategie řízení řeči. Srovnávací mezi jazyková analýza bude jednou z hlavních metod používaných v práci. Výzkum je založen na korpusu LOCNEC, který je vybudován na transkripcích rozhovorů s rodilými mluvčími angličtiny a na paralelním korpusu LINDSEI_CZ, který obsahuje transkripce projevů českých studentů angličtiny. Pro účely výzkumu byli z každého korpusu náhodně vybráni 5 mluvčí. Jejich přepsaná řeč byla zkoumána pro případy vyplněných pauz, ty, které jsou analyzovány v práci, jsou následující: er, erm, eh, em a mm. Velikost přepsaných rozhovorů v LOCNEC je 9 261 tokenů a v LINDSEI_CZ - 10 048 tokenů. Ve studii bylo identifikováno 1 324 případů použití vyplněných pauz v rodilé a žákovské angličtině: 656 výskytů vyplněných pauz v analyzované datové sadě LOCNEC a 668 v LINDSEI_CZ. Výsledky výzkumu poskytují informace o distribuce vyplněných pauz, frekvence jejich jednotlivých výskytů, o konkrétních pozicích zmíněných pauz ve větě a jejich vztahu k...cs_CZ
uk.abstract.enFilled pauses in learner and native English Abstract Current BA thesis targets to study filled pauses as a hesitation phenomenon in the speech of native and advanced non-native speakers of English. The aim of the thesis is to investigate the phenomenon of filled pauses, specifically the relation between the positions of the filled pauses in the sentences and clauses, and the roles they carry. One of the objectives of the work is to analyse filled pauses as a speech management strategy. Comparative interlanguage analysis is going to be one of the main methods employed in the paper. The research is based on the corpus LOCNEC, which is based on the transcriptions of interviews with native speakers of English and on the parallel corpus LINDSEI_CZ, which contains transcriptions of speech of Czech learners of English. For the purpose of the research, from each corpus were randomly selected 5 speakers. Their transcribed speech was examined for the instances of filled pauses, the ones that are analysed in the work are the following: er, erm, eh, em and mm. The size of the transcribed interviews in LOCNEC is 9,261 tokens, and in LINDSEI_CZ it comprises 10,048 tokens. In the study were identified 1,324 instances of filled pauses' use in the native and learner English: 656 occurrences of FPs in the analysed LOCNEC...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV