Uskupení Děrevo
Groupings Děrevo
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107637Identifikátory
SIS: 210452
Kolekce
- Kvalifikační práce [24014]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pšenička, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Český jazyk a literatura - Divadelní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra divadelní vědy
Datum obhajoby
17. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Děrevo|Anton Adasinsky|Elena Yarovaya|workshop|metoda|butóKlíčová slova (anglicky)
Derevo|Anton Adasinsky|Elena Yarovaya|workshop|method|butohBakalářská práce Téma Děrevo: O metodě a životní filozofii pojednává o původně ruském performativním uskupení Děrevo současně sídlícím v Drážďanech. Autor práce se zde zúčastnil v březnu 2019 pětidenní mezinárodní dílny, jejímž výstupem byly dvě performance v Societaetstheateru. Absolvovaný workshop pod vedením zakladatele skupiny Antona Adasinského následně reflektuje a kriticky hodnotí, a dále se pokouší s dostupnou literaturou o Děrevu i s vybranou kritickou reflexí jednotlivých produkcí, které skupina v 90. letech uváděla v České republice, naznačit možnou proměnu poetiky. Autor v textu nahlíží a pojmenovává umělecký styl a myšlenková i formální východiska práce (tanec butó, druhá divadelní reforma atd.) performativního uskupení Děrevo a identifikuje pro něj příznačné aktivity (workshopy, performativní projekty, způsob života).
The bachelor thesis Topic Derevo: About the Method and Philosophy of Life deals with formerly Russian performative group Derevo, currently residing in Dresden. In March 2019 the author of the thesis took part in a five-day international workshop there, the output of which were two performances in The Societaetstheater. Relying on his own experience, the author tries to describe the workshop led by Anton Adasinsky, the founder of the group, from a critical point of view. In addition, the thesis tries to indicate potential changes in the group's poetics. Available literature focusing on Derevo has been used, including selected critical reflection of Derevo 1990s Prague performances. The thesis conceptualizes the artistic style as well as the formal basis (dance butó, the second theatre reform etc.) of the Derevo group, and identifies its symptomatic activities (workshops, performative projects, the way of life).