Zobrazit minimální záznam

The czechoslovakien prohibited films of the 1960's era as a reflection of the political situation of the time.
dc.contributor.advisorNovotný, David Jan
dc.creatorNevolová, Zuzana
dc.date.accessioned2019-07-09T10:03:09Z
dc.date.available2019-07-09T10:03:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107512
dc.description.abstractHlavním tématem i cílem bakalářské práce bylo nastínit, zda československé hrané filmy, které vznikly v 60. letech a na počátku normalizace putovaly do tzv. trezoru, skutečně odráží politickou situaci v tehdejším komunistickém režimu (a to nejen svým postojem, ale i postojem dobových médií k jednotlivým nepohodlným filmům) a mohly tak fungovat jako režimem nevyžádaný komentář doby. Práce se v teoretické části věnuje souhrnu politického i mediálního vývoje, přibližuje pak zejména cenzuru a vývoj československého hraného filmu od nástupu komunistického režimu do doby normalizace. V analytické části jsou pak jednotlivé vybrané trezorové filmy (Den sedmý, osmá noc, Kladivo na čarodějnice, Skřivánci na niti, Smuteční slavnost, Všichni dobří rodáci, Ucho a Žert) podrobeny rozboru obsahové i obrazové složky - v analýze jsou taktéž popsány konkrétní motivy, které mohly odkazovat na dobovou situaci. Další metodou využitou v bakalářské práci je popis perzekuce snímků a jejich režisérů či scénáristů, i nástin přístupu dobových médií k jednotlivým dílům ve vymezeném období. Tímto šetřením pak práce dochází k závěru, že vybrané trezorové filmy skutečně vychází z dobové situace a naráží i na konkrétní dění v komunistickém režimu. To vyústilo nejen v perzekuci snímků i jejich tvůrců, ale vesměs se odrazilo i v...cs_CZ
dc.description.abstractThe main focus and aim of this bachelors thesis was to determine, whether Czechoslovak prohibited films, which were made during the 1960's era and suppressed during the era of normalization, truly reflect the political situation of the communist regime (not only in their contents, but also in the approach the media of the time took towards the unwanted films) and whether those filmworks could serve as an unwanted commentary of the time. The theoretical part of this thesis therefore determines the context of the politics and media of the time, puts an emphasis on the censorship practice and the evolution of czech film history during the communist era. The analytical section concerns itself with the chosen prohibited films (Den sedmý, osmá noc (The Seventh Day, the Eight Night), Kladivo na čarodějnice (The Witch Hunt), Skřivánci na niti (Larks on a String), Smuteční slavnost (Funeral Ceremonies), Všichni dobří rodáci (All My Compatriots), Ucho (The Ear) and Žert (The Joke)). The cinematography and the contents of these films are analysed, as well as the references to the communist era. The particular way of suppression of the films and the filmmakers is also established. This thesis comes to a conclusion that the chosen forbidden films truly reflect the situation of the time and even some particular...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectprohibited filmen_US
dc.subjectcinematographyen_US
dc.subjectnormalizationen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectpressen_US
dc.subjectCzechoslovakiaen_US
dc.subject60sen_US
dc.subjectcommunismen_US
dc.subjecttrezorový filmcs_CZ
dc.subjectkinematografiecs_CZ
dc.subjectnormalizacecs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjecttiskcs_CZ
dc.subjectČeskoslovenskocs_CZ
dc.subject60. létacs_CZ
dc.subjectkomunismuscs_CZ
dc.titleČeskoslovenský trezorový hraný film 60. let jako obraz dobové politické situace.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-18
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId201881
dc.title.translatedThe czechoslovakien prohibited films of the 1960's era as a reflection of the political situation of the time.en_US
dc.contributor.refereeBednařík, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním tématem i cílem bakalářské práce bylo nastínit, zda československé hrané filmy, které vznikly v 60. letech a na počátku normalizace putovaly do tzv. trezoru, skutečně odráží politickou situaci v tehdejším komunistickém režimu (a to nejen svým postojem, ale i postojem dobových médií k jednotlivým nepohodlným filmům) a mohly tak fungovat jako režimem nevyžádaný komentář doby. Práce se v teoretické části věnuje souhrnu politického i mediálního vývoje, přibližuje pak zejména cenzuru a vývoj československého hraného filmu od nástupu komunistického režimu do doby normalizace. V analytické části jsou pak jednotlivé vybrané trezorové filmy (Den sedmý, osmá noc, Kladivo na čarodějnice, Skřivánci na niti, Smuteční slavnost, Všichni dobří rodáci, Ucho a Žert) podrobeny rozboru obsahové i obrazové složky - v analýze jsou taktéž popsány konkrétní motivy, které mohly odkazovat na dobovou situaci. Další metodou využitou v bakalářské práci je popis perzekuce snímků a jejich režisérů či scénáristů, i nástin přístupu dobových médií k jednotlivým dílům ve vymezeném období. Tímto šetřením pak práce dochází k závěru, že vybrané trezorové filmy skutečně vychází z dobové situace a naráží i na konkrétní dění v komunistickém režimu. To vyústilo nejen v perzekuci snímků i jejich tvůrců, ale vesměs se odrazilo i v...cs_CZ
uk.abstract.enThe main focus and aim of this bachelors thesis was to determine, whether Czechoslovak prohibited films, which were made during the 1960's era and suppressed during the era of normalization, truly reflect the political situation of the communist regime (not only in their contents, but also in the approach the media of the time took towards the unwanted films) and whether those filmworks could serve as an unwanted commentary of the time. The theoretical part of this thesis therefore determines the context of the politics and media of the time, puts an emphasis on the censorship practice and the evolution of czech film history during the communist era. The analytical section concerns itself with the chosen prohibited films (Den sedmý, osmá noc (The Seventh Day, the Eight Night), Kladivo na čarodějnice (The Witch Hunt), Skřivánci na niti (Larks on a String), Smuteční slavnost (Funeral Ceremonies), Všichni dobří rodáci (All My Compatriots), Ucho (The Ear) and Žert (The Joke)). The cinematography and the contents of these films are analysed, as well as the references to the communist era. The particular way of suppression of the films and the filmmakers is also established. This thesis comes to a conclusion that the chosen forbidden films truly reflect the situation of the time and even some particular...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeB


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV