dc.contributor.advisor | Hnětynka, Petr | |
dc.creator | David, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2017-04-04T10:06:52Z | |
dc.date.available | 2017-04-04T10:06:52Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/10393 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá popisem programu pro modelování městské silniční sítě, jež je určená k mikrosimulaci dopravy. Součástí práce je také popis jednoho z algoritmů používaných pro simulaci. První část je zaměřena na popis vnitřní struktury programu, tzn. reprezentace silniční sítě a částí, z kterých se skládá, jaké je možné zadat parametry simulace a nakonec jak interpretovat naměřená data. Druhá část se zabývá jedním z algoritmů, které se pro simulaci dají použít. Je zde popsán způsob, jak virtuální řidič zpracovává události silničního provozu, jak si hlídá bezpečnou vzdálenost za vozidlem, který jede před ním, jeho strategii v křižovatce, na čem závisí jeho rozhodnutí, zda křižovatkou projede či nikoli a nakonec co ho vede k tomu přeřadit se z pruhu do pruhu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This work deals with the description of the program for modelling urban road network designed for microsimulation of traffic. Part of the work is devoted to description of one of the algorithms available for use in simulation. The first part contains information about the internal structure of the program, which means the way of representation of the road network, the parts it is constituted of, what parameters of simulation are available to input and finally how to interpret data collected during simulation. The second part depicts one of the available simulation algorithms. It considers procession of traffic events, how the driver maintains safe distance behind the vehicle in front of him, his strategy in crossroads, what facts make him go and stop and eventually what are the reasons for changing lane. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Mikrosimulace městské silniční dopravy | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-06-25 | |
dc.description.department | Katedra softwarového inženýrství | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Software Engineering | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 43576 | |
dc.title.translated | Microsimulation of urban road traffic | en_US |
dc.contributor.referee | Adámek, Jiří | |
dc.identifier.aleph | 000847384 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programování | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programming | en_US |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwarového inženýrství | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software Engineering | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Programování | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Programming | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá popisem programu pro modelování městské silniční sítě, jež je určená k mikrosimulaci dopravy. Součástí práce je také popis jednoho z algoritmů používaných pro simulaci. První část je zaměřena na popis vnitřní struktury programu, tzn. reprezentace silniční sítě a částí, z kterých se skládá, jaké je možné zadat parametry simulace a nakonec jak interpretovat naměřená data. Druhá část se zabývá jedním z algoritmů, které se pro simulaci dají použít. Je zde popsán způsob, jak virtuální řidič zpracovává události silničního provozu, jak si hlídá bezpečnou vzdálenost za vozidlem, který jede před ním, jeho strategii v křižovatce, na čem závisí jeho rozhodnutí, zda křižovatkou projede či nikoli a nakonec co ho vede k tomu přeřadit se z pruhu do pruhu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work deals with the description of the program for modelling urban road network designed for microsimulation of traffic. Part of the work is devoted to description of one of the algorithms available for use in simulation. The first part contains information about the internal structure of the program, which means the way of representation of the road network, the parts it is constituted of, what parameters of simulation are available to input and finally how to interpret data collected during simulation. The second part depicts one of the available simulation algorithms. It considers procession of traffic events, how the driver maintains safe distance behind the vehicle in front of him, his strategy in crossroads, what facts make him go and stop and eventually what are the reasons for changing lane. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwarového inženýrství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008473840106986 | |