Zobrazit minimální záznam

Karel Skreta and his place in the Czech baroque graphics
dc.contributor.advisorPučalík, Marek
dc.creatorFaltysová, Vítězslava
dc.date.accessioned2018-11-26T16:56:44Z
dc.date.available2018-11-26T16:56:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103891
dc.description.abstractThe main subject of my thesis is a less known, however, quite comprehensive, field of Skreta's work - his engravings, produced according to his drawing concepts. In the first chapters I will introduce the baroque, Bohemian graphic art, its main personalities and the forms of creation. Furthermore, I will also specify the art forms in this specific field outside of the Lands of the Bohemian Crown with a particular emphasis on German geopolitical region. Based on this context, I will pay a detailed attention to a quite neglected, although highly inventive work of the famous painter Karel Skreta. Besides Karel Skreta, I will provide an analysis of the work of Martin Antonin Lublinsky, who was the most acknowledged inventor in the Moravian realm, and whose reputation in this area can not be marginalized by any means. Keywords Screta, baroque, graphics, Czech graphicsen_US
dc.description.abstractTématem práce je méně známá, přesto obsáhlá oblast Škrétova díla - rytiny zhotovené podle jeho kresebných návrhů. V prvních kapitolách představím barokní bohemikální grafiku, hlavní osobnosti a způsoby tvorby. Nadále ve své práci zmíním uměleckou činnost v daném oboru i mimo hranice Zemí koruny české, a to obzvláště se zaměřením na německou geopolitickou oblast. Na základě tohoto kontextu se již budu detailně věnovat opomíjené inventorské práci známého malíře Karla Škréty. Vedle Škréty je rozebíráno i dílo Martina Antonína Lublinského, který byl jako inventor nejžádanější na území Moravy, ani jeho věhlas (fragment) v tomto směru nesmí být opomíjen. Klíčová slova Škréta, baroko, grafika, bohemikální grafikacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectŠkrétacs_CZ
dc.subjectbarokocs_CZ
dc.subjectgrafikacs_CZ
dc.subjectbohemikální grafikacs_CZ
dc.subjectScretaen_US
dc.subjectbaroqueen_US
dc.subjectgraphicsen_US
dc.subjectCzech graphicsen_US
dc.titleKarel Škréta a jeho místo v české barokní graficecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-06
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId200859
dc.title.translatedKarel Skreta and his place in the Czech baroque graphicsen_US
dc.contributor.refereeZlatohlávek, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of European Cultureen_US
thesis.degree.disciplineDějiny evropské kulturycs_CZ
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny evropské kulturycs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of European Cultureen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem práce je méně známá, přesto obsáhlá oblast Škrétova díla - rytiny zhotovené podle jeho kresebných návrhů. V prvních kapitolách představím barokní bohemikální grafiku, hlavní osobnosti a způsoby tvorby. Nadále ve své práci zmíním uměleckou činnost v daném oboru i mimo hranice Zemí koruny české, a to obzvláště se zaměřením na německou geopolitickou oblast. Na základě tohoto kontextu se již budu detailně věnovat opomíjené inventorské práci známého malíře Karla Škréty. Vedle Škréty je rozebíráno i dílo Martina Antonína Lublinského, který byl jako inventor nejžádanější na území Moravy, ani jeho věhlas (fragment) v tomto směru nesmí být opomíjen. Klíčová slova Škréta, baroko, grafika, bohemikální grafikacs_CZ
uk.abstract.enThe main subject of my thesis is a less known, however, quite comprehensive, field of Skreta's work - his engravings, produced according to his drawing concepts. In the first chapters I will introduce the baroque, Bohemian graphic art, its main personalities and the forms of creation. Furthermore, I will also specify the art forms in this specific field outside of the Lands of the Bohemian Crown with a particular emphasis on German geopolitical region. Based on this context, I will pay a detailed attention to a quite neglected, although highly inventive work of the famous painter Karel Skreta. Besides Karel Skreta, I will provide an analysis of the work of Martin Antonin Lublinsky, who was the most acknowledged inventor in the Moravian realm, and whose reputation in this area can not be marginalized by any means. Keywords Screta, baroque, graphics, Czech graphicsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV