Zobrazit minimální záznam

Art and Cult at Frauenkirche in Nuremberg. A Contribution to the Interpretation of the Sculpture in the third quarter of the 14th century in the Central European Region
dc.contributor.advisorOttová, Michaela
dc.creatorSrovnal, Filip
dc.date.accessioned2018-11-02T09:01:14Z
dc.date.available2018-11-02T09:01:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103446
dc.description.abstractPředmětem práce je celková uměleckohistorická analýza kostela Panny Marie v Norimberku (tzv. Frauenkirche) jako významné památky středoevropského sochařství doby vlády římského císaře a českého krále Karla IV. (1316-1378) a svědka pevného propojení umění a liturgie. Práce sestává z pěti kapitol, které se věnují metodologii, historickému kontextu, architektuře, skulptuře a liturgickému provozu kostela. Hlavními cíli práce je vyjasnit participaci norimberského patriciátu a Karla IV. na stavbě a podobě kostela, provést komplexní ikonografickou a formálně-komparační analýzu skulptury, zejména skulptury předsíně a v neposlední řadě upozornit na dosud nereflektovaný fenomén mansionářů, zde ustanovených kněží, jejichž specifická liturgická praxe umožňuje objasnit mnohé ikonografické aspekty malířské a zejména sochařské výzdoby kostela.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis presents a global art-historical analysis of the Church of Our Lady in Nuremberg (the so-called Frauenkirche) as an important monument of Central European sculpture of the time of Roman Emperor and Czech King Charles IV (1316-1378) and as a witness of the solid connection of art and liturgy. The thesis consists of five chapters, which deal with methodology, historical context, architecture, sculpture and liturgical praxis of the church. The most important aims are: to clarify the participation of Nuremberg patriciate and Charles IV in the church's erection and architectural form, to conduct a complex iconographic and formal-comparative analysis of the sculpture, especially of the atrium, and last but not least to discuss the still unreflected phenomenon of the collegium mansionariorum (mansionars), the priests appointed here, whose specific liturgical practice makes it possible to clarify many iconographic aspects of the paintings and especially of the sculpture.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectNorimberk|Frauenkirche|středověká architektura|středověké sochařství|liturgie|kolegium mansionářůcs_CZ
dc.subjectNuremberg|Frauenkirche|medieval architecture|medieval sculpture|liturgy|collegium mansionariorumen_US
dc.titleUmění a kult v norimberské Frauenkirche. Příspěvek k interpretaci sochařství 3. čtvrtiny 14. století ve středoevropském prostorucs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-19
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId104731
dc.title.translatedArt and Cult at Frauenkirche in Nuremberg. A Contribution to the Interpretation of the Sculpture in the third quarter of the 14th century in the Central European Regionen_US
dc.contributor.refereeKlípa, Jan
dc.contributor.refereeHlobil, Ivo
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny výtvarného uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory and Visual Artsen_US
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny výtvarného uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory and Visual Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředmětem práce je celková uměleckohistorická analýza kostela Panny Marie v Norimberku (tzv. Frauenkirche) jako významné památky středoevropského sochařství doby vlády římského císaře a českého krále Karla IV. (1316-1378) a svědka pevného propojení umění a liturgie. Práce sestává z pěti kapitol, které se věnují metodologii, historickému kontextu, architektuře, skulptuře a liturgickému provozu kostela. Hlavními cíli práce je vyjasnit participaci norimberského patriciátu a Karla IV. na stavbě a podobě kostela, provést komplexní ikonografickou a formálně-komparační analýzu skulptury, zejména skulptury předsíně a v neposlední řadě upozornit na dosud nereflektovaný fenomén mansionářů, zde ustanovených kněží, jejichž specifická liturgická praxe umožňuje objasnit mnohé ikonografické aspekty malířské a zejména sochařské výzdoby kostela.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis presents a global art-historical analysis of the Church of Our Lady in Nuremberg (the so-called Frauenkirche) as an important monument of Central European sculpture of the time of Roman Emperor and Czech King Charles IV (1316-1378) and as a witness of the solid connection of art and liturgy. The thesis consists of five chapters, which deal with methodology, historical context, architecture, sculpture and liturgical praxis of the church. The most important aims are: to clarify the participation of Nuremberg patriciate and Charles IV in the church's erection and architectural form, to conduct a complex iconographic and formal-comparative analysis of the sculpture, especially of the atrium, and last but not least to discuss the still unreflected phenomenon of the collegium mansionariorum (mansionars), the priests appointed here, whose specific liturgical practice makes it possible to clarify many iconographic aspects of the paintings and especially of the sculpture.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.codeP


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV