Zobrazit minimální záznam

Specifics of Motivation and Expectation of Adult Applicants for University Studies
dc.contributor.advisorŠerák, Michal
dc.creatorPekárková, Kateřina
dc.date.accessioned2018-10-31T11:04:00Z
dc.date.available2018-10-31T11:04:00Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103426
dc.description.abstractTato bakalářská práce charakterizuje dospělé uchazeče o studium na vysoké škole, zabývá se jejich motivací a očekáváním od studia vysoké školy, to vše v kontextu systému formálního vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou částí - první část se skládá z pěti kapitol a představuje základní tematické celky (formální vzdělávání dospělých, specifika vzdělávání dospělých, motivace a očekávání dospělých ve vztahu ke vzdělávání, bariéry ve vzdělávání dospělých) s využitím domácí i zahraniční literatury a výzkumů. Druhá část práce obsahuje kvantitativní šetření mezi vybranými uchazeči o studium na vysoké škole a zaměřuje se na dříve diskutované aspekty, zejména na vymezení skupiny dospělých uchazečů, jejich motivaci a očekávání od participace ve formálním vzdělávání (konkrétně studia vysoké školy). Empirické šetření rovněž porovnává názory dospělých uchazečů o studium na vysoké škole (nad 30 let) s názory mladších uchazečů ve věku 18-20 let (přicházejícími s nejvyšší pravděpodobností přímo ze střední školy). Klíčová slova vzdělávání dospělých, motivace k formálnímu vzdělávání, změna kariéry, uplatnění absolventů vysokých školcs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis characterizes adult applicants for study at university, deals with their motivation and expectations from university studies, all in the context of a formal education system. The thesis is divided into two parts - the first part consists of five chapters and represents basic thematic units (formal adult education, specifics of adult education, motivation and expectations of adults in relation to education, barriers in adult education) using domestic and foreign literature and research. The second part of the thesis contains a quantitative survey among selected applicants for university studies and focuses on the previously discussed aspects, especially the definition of a group of adult candidates, their motivation and expectations from participation in formal education (namely university studies). The empirical survey also compares the opinions of adult candidates for university studies (over 30 years) with the views of younger candidates aged 18-20 (most likely coming from high school). Key words adult education, motivation for formal education, career chase, graduates integration into the labor marketen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectadult education|motivation for formal education|career chase|graduates integration into the labor marketen_US
dc.subjectvzdělávání dospělých|motivace k formálnímu vzdělávání|změna kariéry|uplatnění absolventů vysokých školcs_CZ
dc.titleSpecifika motivace a očekávání dospělých uchazečů o studium na vysoké školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-06
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId192358
dc.title.translatedSpecifics of Motivation and Expectation of Adult Applicants for University Studiesen_US
dc.contributor.refereeZáškodná, Helena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce charakterizuje dospělé uchazeče o studium na vysoké škole, zabývá se jejich motivací a očekáváním od studia vysoké školy, to vše v kontextu systému formálního vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou částí - první část se skládá z pěti kapitol a představuje základní tematické celky (formální vzdělávání dospělých, specifika vzdělávání dospělých, motivace a očekávání dospělých ve vztahu ke vzdělávání, bariéry ve vzdělávání dospělých) s využitím domácí i zahraniční literatury a výzkumů. Druhá část práce obsahuje kvantitativní šetření mezi vybranými uchazeči o studium na vysoké škole a zaměřuje se na dříve diskutované aspekty, zejména na vymezení skupiny dospělých uchazečů, jejich motivaci a očekávání od participace ve formálním vzdělávání (konkrétně studia vysoké školy). Empirické šetření rovněž porovnává názory dospělých uchazečů o studium na vysoké škole (nad 30 let) s názory mladších uchazečů ve věku 18-20 let (přicházejícími s nejvyšší pravděpodobností přímo ze střední školy). Klíčová slova vzdělávání dospělých, motivace k formálnímu vzdělávání, změna kariéry, uplatnění absolventů vysokých školcs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis characterizes adult applicants for study at university, deals with their motivation and expectations from university studies, all in the context of a formal education system. The thesis is divided into two parts - the first part consists of five chapters and represents basic thematic units (formal adult education, specifics of adult education, motivation and expectations of adults in relation to education, barriers in adult education) using domestic and foreign literature and research. The second part of the thesis contains a quantitative survey among selected applicants for university studies and focuses on the previously discussed aspects, especially the definition of a group of adult candidates, their motivation and expectations from participation in formal education (namely university studies). The empirical survey also compares the opinions of adult candidates for university studies (over 30 years) with the views of younger candidates aged 18-20 (most likely coming from high school). Key words adult education, motivation for formal education, career chase, graduates integration into the labor marketen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV