Zobrazit minimální záznam

Vassily Kandinsky's The Yellow Sound: Theoretical Basis and History of Staging
dc.contributor.advisorChristov, Petr
dc.creatorPrstková, Anna
dc.date.accessioned2018-10-31T10:58:33Z
dc.date.available2018-10-31T10:58:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103401
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá scénickou kompozicí Žlutý zvuk Vasilije Kandinského. Vychází z historického rámce almanachu Modrý jezdec stejnojmenné výtvarné skupiny, v němž kompozice vyšla a věnuje se analýze uměleckého tvaru, který v ní Kandinskij navrhnul. Následně se pokouším ukotvit Žlutý zvuk v teoretickém a historickém divadelním kontextu s přihlédnutím k jeho pověstné neinscenovatelnosti a problematice souborného uměleckého díla navazující na Gesamtkunstwerk Richarda Wagnera. Práce je příspěvkem k oživení tématu Kandinského divadelní tvorby v českém kontextu, v němž se o ní dosud psalo pouze sporadicky. Na základě vybraných dat z inscenační historie se dále pokouším ukázat, že Žlutý zvuk je text jak z teoretického, tak historického hlediska paradoxní, a tím příznačný pro celé 20. století. Klíčová slova Vasilij Kandinskij, Žlutý zvuk, Gesamtkunstwerk, synestezie, syntéza, abstrakce, jevištní kompozicecs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines The Yellow Sound, an experimental theater piece originated by the Russian artist Wassily Kandinsky. Its historical context refers to The Blue Rider, a group of artists, and The Blue Rider Almanac, where The Yellow Sound was published for the first time. The aim of this thesis is to analyse the artistic form of this theater piece and contextualize it within the theoretical and historical theatrical context. While thinking about its reputation of an "unstageable" piece and synthetic work of art following Richard Wagner's conception of Gesamtkunstwerk, this thesis is also a contribution to discussions about Kandinsky's stage compositions in Czech environment, which have been quite rare. Based on representative facts from the staging history, it aims to prove that The Yellow Sound is a paradoxical text, both theoretically and historically, and thus symptomatic for the thinking about the whole 20th century. Keywords Wassily Kandinsky, The Yellow Sound, Gesamtkunstwerk, synesthesia, synthesis, abstraction, stage compositionen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectWassily Kandinsky|The Yellow Sound|Gesamtkunstwerk|synesthesia|synthesis|abstraction|stage compositionen_US
dc.subjectVasilij Kandinskij|Žlutý zvuk|Gesamtkunstwerk|synestezie|syntéza|abstrakce|jevištní kompozicecs_CZ
dc.titleŽlutý zvuk Vasilije Kandinského: teoretická východiska a inscenační historiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-05
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId188138
dc.title.translatedVassily Kandinsky's The Yellow Sound: Theoretical Basis and History of Stagingen_US
dc.contributor.refereeTopolová, Barbara
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá scénickou kompozicí Žlutý zvuk Vasilije Kandinského. Vychází z historického rámce almanachu Modrý jezdec stejnojmenné výtvarné skupiny, v němž kompozice vyšla a věnuje se analýze uměleckého tvaru, který v ní Kandinskij navrhnul. Následně se pokouším ukotvit Žlutý zvuk v teoretickém a historickém divadelním kontextu s přihlédnutím k jeho pověstné neinscenovatelnosti a problematice souborného uměleckého díla navazující na Gesamtkunstwerk Richarda Wagnera. Práce je příspěvkem k oživení tématu Kandinského divadelní tvorby v českém kontextu, v němž se o ní dosud psalo pouze sporadicky. Na základě vybraných dat z inscenační historie se dále pokouším ukázat, že Žlutý zvuk je text jak z teoretického, tak historického hlediska paradoxní, a tím příznačný pro celé 20. století. Klíčová slova Vasilij Kandinskij, Žlutý zvuk, Gesamtkunstwerk, synestezie, syntéza, abstrakce, jevištní kompozicecs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines The Yellow Sound, an experimental theater piece originated by the Russian artist Wassily Kandinsky. Its historical context refers to The Blue Rider, a group of artists, and The Blue Rider Almanac, where The Yellow Sound was published for the first time. The aim of this thesis is to analyse the artistic form of this theater piece and contextualize it within the theoretical and historical theatrical context. While thinking about its reputation of an "unstageable" piece and synthetic work of art following Richard Wagner's conception of Gesamtkunstwerk, this thesis is also a contribution to discussions about Kandinsky's stage compositions in Czech environment, which have been quite rare. Based on representative facts from the staging history, it aims to prove that The Yellow Sound is a paradoxical text, both theoretically and historically, and thus symptomatic for the thinking about the whole 20th century. Keywords Wassily Kandinsky, The Yellow Sound, Gesamtkunstwerk, synesthesia, synthesis, abstraction, stage compositionen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV