Zobrazit minimální záznam

Femininity in Spenser's Amoretti
dc.contributor.advisorZnojemská, Helena
dc.creatorMatějková, Julie
dc.date.accessioned2018-10-26T10:07:20Z
dc.date.available2018-10-26T10:07:20Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103373
dc.description.abstract(ENG) This thesis focuses on Edmund Spenser's sonnet cycle the Amoretti with the aim of highlighting the manner in which its treatment of the Lady of the Sonnet (in this case inspired by Spenser's second wife Elizabeth Boyle) differs from the common tendencies exhibited by other Petrarchan sonneteers - specifically, that she is allowed to play a comparatively more active role in the cycle's narrative and engage the speaker more directly, that her personality and opinions are defined with greater clarity, and overall that she displays an atypical amount of independence, considering the genre she appears in. For the purposes of proving this point, two other works were selected for comparison: Canzoniere (also known as Rime sparse) by Francesco Petrarch, the so-called "Father of the Sonnet" whose poetry established numerous defining traits of the love sonnet tradition, and Delia by Samuel Daniel, whose cycle excellently illustrates the conventions eventually understood as "Petrarchan" in Elizabethan England (which originated from Petrarch's successors as often as from the man himself). Crucial claims this paper discusses are, firstly, that the Lady as Spenser portrays her does not defy her admirer primarily through her "heart of flint" and passive refusal of his advances (as was the standard...en_US
dc.description.abstract(CZE) Tato práce je zaměřena na cyklus sonetů Amoretti od Edmunda Spensera s cílem upozornit na způsoby, kterými se jeho pojetí Dámy sonetu (v tomto případě volně inspirované Spenserovou druhou manželkou Elizabeth Boylovou) liší od tendencí obvykle projevovaných ostatními petrarkovskými básníky. Konkrétněji řečeno, v porovnání s typickými Dámami hraje Elizabeth ve Spenserově sbírce aktivnější roli, na mluvčího reaguje příměji, její osobnost a názory jsou jasněji definovány a všeobecně projevuje větší samostatnost, než se v daném žánru dá obvykle předpokládat. Za účelem prokázání výše zmíněného byla vybrána k porovnání dvě další díla: Zpěvník (také známý pod názvem Canzoniere a Rime sparse) Francesca Petrarky, takzvaného "Otce sonetu," jehož poezie posloužila jako základní kámen mnoha fundamentálních aspektů tohoto žánru, a Delia Samuela Daniela, jehož básnická sbírka skvěle ilustruje konvence, které se později považovaly za standardní u petrarkismus alžbětinské Anglie (přestože pocházely zrovna tak často od pozdějších petrarkistů jako od Petrarky samotného). Hlavní argumenty, kterými se tato studie zabývá, jsou zaprvé, že Dáma sonetu ve Spenserově podání nevzdoruje svým obdivovatelům primárně svým "srdcem z kamene" a pasivním odmítáním jejich návrhů, a její ničivá "moc" nepramení převážně z citové...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectRenesanční literatura|Edmund Spenser|ženskost|Francesco Petrarca|Samuel Daniel|sonet|gender|Amoretti|Delia|Zpěvník|Canzoniere|Rime sparsecs_CZ
dc.subjectRenaissance literature|sonnet|Edmund Spenser|gender|Francesco Petrarch|femininity|Amoretti|Canzoniere|Samuel Daniel|Delia|Rime sparseen_US
dc.titleFemininity in Spenser's Amorettien_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-04
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId181853
dc.title.translatedFemininity in Spenser's Amorettics_CZ
dc.contributor.refereeNováková, Soňa
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(CZE) Tato práce je zaměřena na cyklus sonetů Amoretti od Edmunda Spensera s cílem upozornit na způsoby, kterými se jeho pojetí Dámy sonetu (v tomto případě volně inspirované Spenserovou druhou manželkou Elizabeth Boylovou) liší od tendencí obvykle projevovaných ostatními petrarkovskými básníky. Konkrétněji řečeno, v porovnání s typickými Dámami hraje Elizabeth ve Spenserově sbírce aktivnější roli, na mluvčího reaguje příměji, její osobnost a názory jsou jasněji definovány a všeobecně projevuje větší samostatnost, než se v daném žánru dá obvykle předpokládat. Za účelem prokázání výše zmíněného byla vybrána k porovnání dvě další díla: Zpěvník (také známý pod názvem Canzoniere a Rime sparse) Francesca Petrarky, takzvaného "Otce sonetu," jehož poezie posloužila jako základní kámen mnoha fundamentálních aspektů tohoto žánru, a Delia Samuela Daniela, jehož básnická sbírka skvěle ilustruje konvence, které se později považovaly za standardní u petrarkismus alžbětinské Anglie (přestože pocházely zrovna tak často od pozdějších petrarkistů jako od Petrarky samotného). Hlavní argumenty, kterými se tato studie zabývá, jsou zaprvé, že Dáma sonetu ve Spenserově podání nevzdoruje svým obdivovatelům primárně svým "srdcem z kamene" a pasivním odmítáním jejich návrhů, a její ničivá "moc" nepramení převážně z citové...cs_CZ
uk.abstract.en(ENG) This thesis focuses on Edmund Spenser's sonnet cycle the Amoretti with the aim of highlighting the manner in which its treatment of the Lady of the Sonnet (in this case inspired by Spenser's second wife Elizabeth Boyle) differs from the common tendencies exhibited by other Petrarchan sonneteers - specifically, that she is allowed to play a comparatively more active role in the cycle's narrative and engage the speaker more directly, that her personality and opinions are defined with greater clarity, and overall that she displays an atypical amount of independence, considering the genre she appears in. For the purposes of proving this point, two other works were selected for comparison: Canzoniere (also known as Rime sparse) by Francesco Petrarch, the so-called "Father of the Sonnet" whose poetry established numerous defining traits of the love sonnet tradition, and Delia by Samuel Daniel, whose cycle excellently illustrates the conventions eventually understood as "Petrarchan" in Elizabethan England (which originated from Petrarch's successors as often as from the man himself). Crucial claims this paper discusses are, firstly, that the Lady as Spenser portrays her does not defy her admirer primarily through her "heart of flint" and passive refusal of his advances (as was the standard...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV