Zobrazit minimální záznam

Media Education
dc.contributor.advisorValenta, Petr
dc.creatorKonopková, Kateřina
dc.date.accessioned2018-10-25T08:59:33Z
dc.date.available2018-10-25T08:59:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103312
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's work is Media education. The need to pursue media as an educational subject comes out of the fact that mass media is increasingly becoming a part of children's everyday social reality, it is a significant socialization establishment. The goal of the work is firstly to describe the theoretical basis of media studies and media education in the curriculum, but also to demonstrate the need of shift in the educational understanding of media literacy. The work is divided into three parts. The first part is about media in general, there are basic terms and strategies defined, both of which are used in media education and teachers should be familiar with this basis. The second part describes the effect that media has on society and individuals, mainly on those under age. The first, and today one of the main reasons why media education has been implemented into compulsory education and is often a subject of social discourse is the very effect that media has on children and youth. Media education as such is the topic of the third part - that is focused not only on the section of Media education in compulsory education, but mainly on the understanding of media literacy as a competence, which should not be just the base for our effective communication in mediated environment, but...en_US
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je Mediální výchova. Potřeba věnovat se médim jako pedagogickému tématu vychází z faktu, že masová média jsou čím dál tím více součástí každodenní sociální reality dětí, jsou významnou socializační institucí. Cílem práce je popsat jednak teoretický základ z mediálních studií a mediální výchovy v kurikulu, ale také ukázat na potřebu změny v pedagogickém chápání mediální gramotnosti. Práce je rozdělena do tří částí. První část je o médiích obecně, definovány jsou základní pojmy a strategie, se kterými se v mediální výchově pracuje a učitelé by tento základ měli znát. Druhá část popisuje vliv médií na společnost a jedince, především na ty nezletilé. Právě působení médií na děti a mládež bylo prvním, a dnes je jedním z hlavních důvodů, proč byla mediální výchova zařazena do povinného vzdělávání a často je tématem společenských diskuzí. Samotná mediální výchova je tématem části třetí - ta je zaměřena nejen na průřezové téma Mediální výchova v základním vzdělávání, ale především na chápání mediální gramotnosti jako kompetence, která nemá být jen základnou pro naši účinnou komunikaci v medializovaném světe, ale je součástí našeho smysluplného bytí ve společnosti od předškolního věku do dospělosti, kdy nám dává možnost společenskou praxi transformovat.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMediální gramotnost|mediální komunikace|mediální obsah|mediální sdělení|mediální výchova|médium|masmédium|průřezové téma|Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání|školní vzdělávací programcs_CZ
dc.subjectMedia literacy|media communication|media content|media massages|media education|medium|mass media|cross-sectional theme|Framework Educational Program for Basic education|school education programen_US
dc.titleMediální výchovacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-06
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId191343
dc.title.translatedMedia Educationen_US
dc.contributor.refereeVincejová, Eva
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem bakalářské práce je Mediální výchova. Potřeba věnovat se médim jako pedagogickému tématu vychází z faktu, že masová média jsou čím dál tím více součástí každodenní sociální reality dětí, jsou významnou socializační institucí. Cílem práce je popsat jednak teoretický základ z mediálních studií a mediální výchovy v kurikulu, ale také ukázat na potřebu změny v pedagogickém chápání mediální gramotnosti. Práce je rozdělena do tří částí. První část je o médiích obecně, definovány jsou základní pojmy a strategie, se kterými se v mediální výchově pracuje a učitelé by tento základ měli znát. Druhá část popisuje vliv médií na společnost a jedince, především na ty nezletilé. Právě působení médií na děti a mládež bylo prvním, a dnes je jedním z hlavních důvodů, proč byla mediální výchova zařazena do povinného vzdělávání a často je tématem společenských diskuzí. Samotná mediální výchova je tématem části třetí - ta je zaměřena nejen na průřezové téma Mediální výchova v základním vzdělávání, ale především na chápání mediální gramotnosti jako kompetence, která nemá být jen základnou pro naši účinnou komunikaci v medializovaném světe, ale je součástí našeho smysluplného bytí ve společnosti od předškolního věku do dospělosti, kdy nám dává možnost společenskou praxi transformovat.cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the bachelor's work is Media education. The need to pursue media as an educational subject comes out of the fact that mass media is increasingly becoming a part of children's everyday social reality, it is a significant socialization establishment. The goal of the work is firstly to describe the theoretical basis of media studies and media education in the curriculum, but also to demonstrate the need of shift in the educational understanding of media literacy. The work is divided into three parts. The first part is about media in general, there are basic terms and strategies defined, both of which are used in media education and teachers should be familiar with this basis. The second part describes the effect that media has on society and individuals, mainly on those under age. The first, and today one of the main reasons why media education has been implemented into compulsory education and is often a subject of social discourse is the very effect that media has on children and youth. Media education as such is the topic of the third part - that is focused not only on the section of Media education in compulsory education, but mainly on the understanding of media literacy as a competence, which should not be just the base for our effective communication in mediated environment, but...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV