Zobrazit minimální záznam

The roots and evolution of the brazilian Santo Daime church
dc.contributor.advisorVojtíšek, Zdeněk
dc.creatorHlaváčová, Barbora
dc.date.accessioned2018-10-17T09:55:23Z
dc.date.available2018-10-17T09:55:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102928
dc.description.abstractTato práce se zabývá ayahuascovou církví Santo Daime, především linií Cefluris, která je ve světě nerozšířenější. Nejprve popisuje vývoj této církve, kdy se ze základů lidového katolicismu, šamanského užívání ayahuascy, esoterického učení, kardecismu a Umbandy vyvinula v samostatné náboženské hnutí. Na vývoji můžeme vidět postupnou proměnu sociálního složení členů této církve, kdy zakládajícími členy byli nuzní venkovští obyvatelé Amazonie oproti dnešním účastníkům ceremonií, kteří pochází hlavně z městské střední třídy. Další kapitoly zkoumají zdrojové tradice a do jaké míry jsou jejich vlivy v tomto hnutí neustále přítomny. Křesťanská eucharistie, křesťanští svatí a jejich svátky jsou ústředním motivem většiny ceremonií a pozůstatkem lidového katolicismu. Daime (původně ayahuasca), výrazný hudební doprovod a léčivý aspekt ceremonií je dědictvím jihoamerického šamanismu a evropský esoterismus a spiritismus byly zdrojem pro teoretický popis duchovního světa, hojně recitované modlitby a individuální meditační techniky. S pozdějším přijetím Umbandy do rituálu můžeme pozorovat nárůst posedlostních stavů a obohacení panteonu vzývaných bytostí během ceremonií (především caboclos a orišové). V poslední kapitole projednáváme, jak se hnutí v současnosti vyvíjí od náboženství objektivní pravdy vstříc k...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis concerns with an ayahuasca church Santo Daime, mainly with the Cefluris line, which is the mostly spread in the world. At the first it describes the evolution of this church, as it evolved from the roots of popular Catholicism, shamanic use of ayahuasca, esoteric teaching, Kardecism and Afro-Brazilian cults (mainly Umbanda) into an independent religious movement. According to its evolution we can see gradual change in the social composition of church's members, when the founder members were poor Amazonian peasants contrary to the present participants of the ceremonies who come from the urban middle class at the most. Next chapters investigate original traditions and an extent to which are their influences still present in this movement. Christian Eucharist, Christian saints and their feasts are the central motives for majority of the ceremonies and the remnant of popular Catholicism. Daime (originally ayahuasca), expressive musical background and healing aspect of the ceremonies are the heritage of the South American shamanism and European esotericism and Spiritism were the sources of theoretical description of the spiritual world, frequently cited prayers and individual meditation techniques. We can observe increased occurrences of the possessive states and an enrichment of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleKořeny a vývoj brazilské církve Santo Daimecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-26
dc.description.departmentHTF - Katedra religionistikycs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId189931
dc.title.translatedThe roots and evolution of the brazilian Santo Daime churchen_US
dc.contributor.refereeKostičová, Zuzana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJewish Studies - Religious Studiesen_US
thesis.degree.disciplineJudaistika - Religionistikacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra religionistikycs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csJudaistika - Religionistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJewish Studies - Religious Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá ayahuascovou církví Santo Daime, především linií Cefluris, která je ve světě nerozšířenější. Nejprve popisuje vývoj této církve, kdy se ze základů lidového katolicismu, šamanského užívání ayahuascy, esoterického učení, kardecismu a Umbandy vyvinula v samostatné náboženské hnutí. Na vývoji můžeme vidět postupnou proměnu sociálního složení členů této církve, kdy zakládajícími členy byli nuzní venkovští obyvatelé Amazonie oproti dnešním účastníkům ceremonií, kteří pochází hlavně z městské střední třídy. Další kapitoly zkoumají zdrojové tradice a do jaké míry jsou jejich vlivy v tomto hnutí neustále přítomny. Křesťanská eucharistie, křesťanští svatí a jejich svátky jsou ústředním motivem většiny ceremonií a pozůstatkem lidového katolicismu. Daime (původně ayahuasca), výrazný hudební doprovod a léčivý aspekt ceremonií je dědictvím jihoamerického šamanismu a evropský esoterismus a spiritismus byly zdrojem pro teoretický popis duchovního světa, hojně recitované modlitby a individuální meditační techniky. S pozdějším přijetím Umbandy do rituálu můžeme pozorovat nárůst posedlostních stavů a obohacení panteonu vzývaných bytostí během ceremonií (především caboclos a orišové). V poslední kapitole projednáváme, jak se hnutí v současnosti vyvíjí od náboženství objektivní pravdy vstříc k...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis concerns with an ayahuasca church Santo Daime, mainly with the Cefluris line, which is the mostly spread in the world. At the first it describes the evolution of this church, as it evolved from the roots of popular Catholicism, shamanic use of ayahuasca, esoteric teaching, Kardecism and Afro-Brazilian cults (mainly Umbanda) into an independent religious movement. According to its evolution we can see gradual change in the social composition of church's members, when the founder members were poor Amazonian peasants contrary to the present participants of the ceremonies who come from the urban middle class at the most. Next chapters investigate original traditions and an extent to which are their influences still present in this movement. Christian Eucharist, Christian saints and their feasts are the central motives for majority of the ceremonies and the remnant of popular Catholicism. Daime (originally ayahuasca), expressive musical background and healing aspect of the ceremonies are the heritage of the South American shamanism and European esotericism and Spiritism were the sources of theoretical description of the spiritual world, frequently cited prayers and individual meditation techniques. We can observe increased occurrences of the possessive states and an enrichment of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra religionistikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV