Komparace liberálního a demokraticko-korporativistického mediálního systému v současnosti
Comparison of Liberal and Democratic Corporatist Media Models in 2018
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102461Identifikátory
SIS: 190968
Kolekce
- Kvalifikační práce [18158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Miessler, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
17. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mediální systém, komparace, vývoj médií, mediální trh, politický paralelismus, stranění médií, profesionalizace novinářů, regulace médií, mediální právo, Hallin, ManciniKlíčová slova (anglicky)
media system, comparison, media development, media market, political parallelism, media bias, profesionalization of journalism, media regulation, media law, Hallin, ManciniBakalářská práce se věnuje komparaci mediálních systémů Velké Británie, Irska, Německa a Švédska, a to po vzoru práce autorů Hallina a Manciniho Systémy médií v postmoderním světě: tři modely médií a politiky. Na příkladu těchto čtyř států se snaží zjistit, zda je i v současnosti možné vytyčit zřetelnou hranici mezi systémy médií v liberálních a demokraticko-korporativistických zemích, či zda dochází ke konvergenci mediálních systémů směrem k liberálnímu modelu, jak Hallin s Mancinim předvídali. Práce je dělena na teoretickou část, v níž je představen samotný pojem mediální systém a dále několik rozdílných typologií mediálních systémů s důrazem právě na typologii Hallina a Manciniho, a analytickou část, v níž jsou postupně porovnávány mediální systémy jednotlivých států podle čtyř parametrů: struktury mediálních trhů, míry politického paralelismu, profesionalizace a role státu - každému z těchto parametrů je věnována samostatná kapitola. Práce využívá data získaná z novějších výzkumů, publikací a článků a tato porovnává s daty z původní publikace Hallina a Manciniho. Snaží se přitom co nejvěrněji popsat současný stav mediálních systémů čtyř výše jmenovaných států, a to jak individuálně, tak ve svém souhrnu. V závěru poté práce shrnuje získané poznatky a na jejich základě odpovídá na otázku, zda je...
The bachelor thesis deals with the comparison of the media systems of Great Britain, Ireland, Germany and Sweden, following the work of Hallin and Mancini's Comparing Media Systems: Three Models of Media and Politics. Using the example of these four countries, it tries to find out whether there is still a clear boundary between media systems in Liberal and Democratic Corporatist countries, or whether media systems converge towards the Liberal model as Hallin and Mancini predicted. The thesis is divided into a theoretical and an analytical part. The theoretical part introduces the term "media system" and also several different typologies of media systems with special emphasis on Hallin and Mancini's typology. The analytical part compares national media systems according to four parameters: the structure of media markets, the degree of political parallelism, professionalization of journalism and the role of the state - each of these parameters is described in a separate chapter. The work uses data from recent research, publications and articles and compares them with data from the original Hallin and Mancini's publication. It attempts to describe as accurately as possible the present state of the media systems of the four above mentioned countries, both individually and in total. Findings of the...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...