Zobrazit minimální záznam

Evaluation of university teachers through questionnaires
dc.contributor.advisorChvál, Martin
dc.creatorŠvábová, Marie
dc.date.accessioned2017-04-03T12:56:56Z
dc.date.available2017-04-03T12:56:56Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/10200
dc.description.abstractDiplomová práce zkoumá studentskou evaluaci vysokoškolských pedagogů pomocí dotazníků. Jejím cílem je přesnější porozumění tomu, jak problematiku vidí obě zúčastněné strany, tedy učitelé i studenti. Empirická část práce zkoumá situaci na tří fakultách Univerzity Karlovy - na Filozofické fakultě, na Fakultě sociálních věd a na Katolické teologické fakultě - mj. pomocí hloubkových rozhovorů. Ty umožnily získat poměrně detailní informace, které mohou být využity při přípravě studentského hodnocení. Mohou přinést i jeho lepší pochopení a přijetí učiteli i studenty, které je předpokladem nejen toho, aby byly výsledky fakultami využívány, ale aby se studenti evaluace také v dostatečné míře účastnili a výzkum mohl přinášet relevantní data. Práce má dvě části. Teoretická část shrnuje poznatky týkající se postavení vysokoškolských učitelů a jejich hodnocení, v empirické části je popsána metodika výzkumu, jsou v ní analyzována data z několika proběhlých šetření a shrnuty informace získané hloubkovými rozhovory. Nejdůležitějším závěrem práce je, že studenti i pedagogové v zásadě studentskou evaluaci považují za přínos, ale přitom nemají zcela jasno, jak s jejími výsledky pracovat a jak celou evaluaci organizovat.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis surveys student evaluation of university teachers by questionnaires. Its target is to understand more exactly how both participating sides, ie. teachers and students, see the problems. The empirical part of the thesis surveys the situation at the three faculties of Charles University - the Faculty of Philosophy & Arts, the Faculty of Social Sciences and the Catholic Theology Faculty - by depths interveiws. Those interviews made possible to get relatively detailed information that can be applied to preparation for student evaluation. It can also bring better understanding and acceptance of student evaluation by teachers and students, which is a precondition of the use of the results by faculties, as well as the sufficient participation of students in the evaluation in such a way that the research could brind relevant data. The thesis has got two parts. The theoretical part summarizes knowledge referring to the status of university teachers and their evaluation, the empirical part contains the description of the research methodologies, inroduces the valorization of the data obtained in several evaluations that had taken place, and summarizes the information obtained by the depths interviews. The most important conclusion of the thesis is that students and teachers consider student evaluation useful...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleDotazníková evaluace vysokoškolských pedagogůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-29
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId27741
dc.title.translatedEvaluation of university teachers through questionnairesen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.identifier.aleph001010640
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce zkoumá studentskou evaluaci vysokoškolských pedagogů pomocí dotazníků. Jejím cílem je přesnější porozumění tomu, jak problematiku vidí obě zúčastněné strany, tedy učitelé i studenti. Empirická část práce zkoumá situaci na tří fakultách Univerzity Karlovy - na Filozofické fakultě, na Fakultě sociálních věd a na Katolické teologické fakultě - mj. pomocí hloubkových rozhovorů. Ty umožnily získat poměrně detailní informace, které mohou být využity při přípravě studentského hodnocení. Mohou přinést i jeho lepší pochopení a přijetí učiteli i studenty, které je předpokladem nejen toho, aby byly výsledky fakultami využívány, ale aby se studenti evaluace také v dostatečné míře účastnili a výzkum mohl přinášet relevantní data. Práce má dvě části. Teoretická část shrnuje poznatky týkající se postavení vysokoškolských učitelů a jejich hodnocení, v empirické části je popsána metodika výzkumu, jsou v ní analyzována data z několika proběhlých šetření a shrnuty informace získané hloubkovými rozhovory. Nejdůležitějším závěrem práce je, že studenti i pedagogové v zásadě studentskou evaluaci považují za přínos, ale přitom nemají zcela jasno, jak s jejími výsledky pracovat a jak celou evaluaci organizovat.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis surveys student evaluation of university teachers by questionnaires. Its target is to understand more exactly how both participating sides, ie. teachers and students, see the problems. The empirical part of the thesis surveys the situation at the three faculties of Charles University - the Faculty of Philosophy & Arts, the Faculty of Social Sciences and the Catholic Theology Faculty - by depths interveiws. Those interviews made possible to get relatively detailed information that can be applied to preparation for student evaluation. It can also bring better understanding and acceptance of student evaluation by teachers and students, which is a precondition of the use of the results by faculties, as well as the sufficient participation of students in the evaluation in such a way that the research could brind relevant data. The thesis has got two parts. The theoretical part summarizes knowledge referring to the status of university teachers and their evaluation, the empirical part contains the description of the research methodologies, inroduces the valorization of the data obtained in several evaluations that had taken place, and summarizes the information obtained by the depths interviews. The most important conclusion of the thesis is that students and teachers consider student evaluation useful...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010106400106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV