Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZlatohlávek, Martin
dc.creatorFornasiero, Alice
dc.date.accessioned2019-10-16T15:47:26Z
dc.date.available2019-10-16T15:47:26Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100530
dc.description.abstractEnglish The figure of Christian Schröder has been the pretext to address the attention to several problematic in the History of Modern Art in Bohemia. The issues are modelled on the evolution of the painter's career. Speaking about his beginnings at the service of Count Slavata, the function of Schröder as court painter has been discussed. The discover of archival documents concerning his study trip to Italy opens to the discussion on the artistic training in Italy as a phenomenon common to many painters from Bohemia. After his return in Prague, Schröder faced the choice to submit to the guild of painters or to get the post of Imperial painter which he finally obtained. Shortly after, he passed to the function of keeper of the Prague Castle picture gallery affirming himself as teacher of a group of students, among them Petr Brandl. Schröder's role as teacher is rethought on the light of the artistic situation of the last decade of the 17th century in Prague. The commission entrusted to Schröder by Gundakar Dietrichstein to paint forty-three copies after original paintings once located in the collections of the Prague Castle for the Libochovice estate has proved to be an help to affirm the passage of important original paintings through the picture gallery of Prague Castle and in few cases to...en_US
dc.description.abstractOsobnost Christiana Schrödera byla záminkou pro nasměrování pozornosti předkládané práce k několika problematickým oblastem v rámci dějin novověkého umění v Českých zemích. Za účelem jejich objasnění byl sledován vývoj umělecké kariéry tohoto malíře. O jeho počátečním působení jako dvorním malíři hraběte Slavaty nemáme mnoho zpráv. Nalezené archivní prameny naopak dokládají jeho studijní cestu do Itálie, která se úzce váže na fenomén české malířské scény v novověku, kdy umělci hojně cestovali za inspirací a studiem do této země. Po Schröderově návratu do Prahy byl postaven před rozhodnutí, zdali se stát cechovním malířem nebo zastávat funkci císařského malíře, jímž se nakonec stal. Následně získal místo správce Obrazárny Pražského hradu a byl učitelem mnoha umělců, k nimž patřil například i Petr Brandl. Práce ve světle uměleckého dění v Praze poslední dekády 17. století přehodnocuje Schröderův učitelský význam. Objednávka Gundakara Dientrichsteina pro zámek Libochovice, která se týkala vytvoření 43 kopií dle obrazů nacházejících se ve sbírkách Pražského hradu, se stala výjimečným historickým pramenem vedoucím k poznání původních kompozic pláten a vzhledu dnes již neexistujících pláten. Libochovická série kopií tak zapadá do hledání funkcí velmi oblíbených kopií významných maleb v českých a...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectSbíránícs_CZ
dc.subjectChristian Schrödercs_CZ
dc.subjectGundakar Dietrichsteincs_CZ
dc.subjectJan Jáchym Slavatacs_CZ
dc.subjectLibochovice Zámekcs_CZ
dc.subjectKopiecs_CZ
dc.subjectCollectingen_US
dc.subjectChristian Schröderen_US
dc.subjectGundakar Dietrichsteinen_US
dc.subjectJan Jáchym Slavataen_US
dc.subjectLibochovice Castleen_US
dc.subjectcopiesen_US
dc.titleAspects of artistic training and patronage in Bohemia in the second half ot the 17th century. The case of Christian Schröder (1655-1702)en_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-25
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId143617
dc.contributor.refereeVolrábová, Alena
dc.contributor.refereeOulíková, Petra
dc.identifier.aleph002194293
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csOsobnost Christiana Schrödera byla záminkou pro nasměrování pozornosti předkládané práce k několika problematickým oblastem v rámci dějin novověkého umění v Českých zemích. Za účelem jejich objasnění byl sledován vývoj umělecké kariéry tohoto malíře. O jeho počátečním působení jako dvorním malíři hraběte Slavaty nemáme mnoho zpráv. Nalezené archivní prameny naopak dokládají jeho studijní cestu do Itálie, která se úzce váže na fenomén české malířské scény v novověku, kdy umělci hojně cestovali za inspirací a studiem do této země. Po Schröderově návratu do Prahy byl postaven před rozhodnutí, zdali se stát cechovním malířem nebo zastávat funkci císařského malíře, jímž se nakonec stal. Následně získal místo správce Obrazárny Pražského hradu a byl učitelem mnoha umělců, k nimž patřil například i Petr Brandl. Práce ve světle uměleckého dění v Praze poslední dekády 17. století přehodnocuje Schröderův učitelský význam. Objednávka Gundakara Dientrichsteina pro zámek Libochovice, která se týkala vytvoření 43 kopií dle obrazů nacházejících se ve sbírkách Pražského hradu, se stala výjimečným historickým pramenem vedoucím k poznání původních kompozic pláten a vzhledu dnes již neexistujících pláten. Libochovická série kopií tak zapadá do hledání funkcí velmi oblíbených kopií významných maleb v českých a...cs_CZ
uk.abstract.enEnglish The figure of Christian Schröder has been the pretext to address the attention to several problematic in the History of Modern Art in Bohemia. The issues are modelled on the evolution of the painter's career. Speaking about his beginnings at the service of Count Slavata, the function of Schröder as court painter has been discussed. The discover of archival documents concerning his study trip to Italy opens to the discussion on the artistic training in Italy as a phenomenon common to many painters from Bohemia. After his return in Prague, Schröder faced the choice to submit to the guild of painters or to get the post of Imperial painter which he finally obtained. Shortly after, he passed to the function of keeper of the Prague Castle picture gallery affirming himself as teacher of a group of students, among them Petr Brandl. Schröder's role as teacher is rethought on the light of the artistic situation of the last decade of the 17th century in Prague. The commission entrusted to Schröder by Gundakar Dietrichstein to paint forty-three copies after original paintings once located in the collections of the Prague Castle for the Libochovice estate has proved to be an help to affirm the passage of important original paintings through the picture gallery of Prague Castle and in few cases to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990021942930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV