Historie vzdělávací instituce vyšší odborné školy — Jahodovky
Vědecký článek
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100453Identifikátory
Kolekce
- Číslo 1 [16]
Datum vydání
2018Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaZdrojový dokument
Fórum sociální práce (web)ISSN: 2336-6664
Rok vydání periodika: 2018
Ročník periodika: 2018
Číslo periodika: 1
Odkaz na licenční podmínky
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/Klíčová slova (česky)
Vzdělávání, historické etapy, vzdělávací programy, sociální práce, sociální pracovník, profese, komunitaKlíčová slova (anglicky)
Education, historical stages, educational programmes, social work, social worker, profession, communityČlánek se věnuje historii jedné z nejstarších vzdělávacích institucí v sociální práci v ČR. Prezentuje
progres školy a progres vzdělávacích programů sociální práce. Zabývá se vývojem vzdělávacích modulů
v sociální práci, platných v daném historickém období ve společnosti, a mapuje aktivity budoucích
sociálních pracovníků v přípravě na budoucí povolání — profesi sociální práce. Popisuje školu
jako spojnici teorie a praxe, jako spojnici mezi vzdělavatelem a odborníky v praxi. Představuje Jahodovku
jako vzdělavatele profesní přípravy na výkon činnosti sociálního pracovníka a jako komunitu
sociálních pracovníků.
The article addresses the history of one of the oldest educational institutions in social work in Czech
Republic. It describes the evolution of the school and of the social work educational programme. Further
it deals with the development of social work educational modules available in given historical periods
and maps activities of future social workers in terms of preparation for their future profession
of social work. It presents the school as a meeting point of theory and practice — a flowline between
the educator and the practitioners, as an educator providing professional preparation for execution of
social work in practice and as a community of social workers.